«بیش از ۳۰۰ جنگجوی طالبان در حمله به پنجشیر کشته شدند»

طالبان پیشتر مدعی تصرف نواحی مهمی در پنجشیر شده و گفته بود پیروزی نهایی خود را به زودی اعلام می‌کند

نیروهای مقاومت ملی از تحمیل شکستی سخت بر طالبان سخن می‌گویند- AHMAD SAHEL ARMAN / AFP

خبرگزاری روسی تاس به نقل از یک منبع نزدیک به نیروهای مقاومت ملی در پنجشیر گزارش داد که در درگیری‌های سه‌شنبه شب بین نیروهای مهاجم طالبان و نیروهای مقاومت ملی، بیش از ۳۰۰ تن از اعضای گروه طالبان کشته شده‌اند.

براساس این گزارش، درگیری عصر سه‌شنبه و هنگامی شروع شد که نیروهای طالبان کوشیدند با شکستن خطوط دفاعی وارد استان پنجشیر شوند.

این منبع به خبرگزاری تاس گفته است که ده‌ها تن دیگر از نیروهای طالبان نیز یا به سختی مجروح شده‌اند و یا به اسارت نیروهای مقاومت ملی درآمده‌اند.

به گفته او، در حال حاضر وضعیتی تخاصم‌آمیز بر کل منطقه حاکم است اما، نیروهای طالبان پس از ناکامی در شکستن خطوط دفاعی نیروهای مقاومت ملی، ناگزیر به عقب‌نشینی شده‌اند.

پیشتر طالبان مدعی شده بودند که سه ناحیه مهم در استان پنجشیر را تحت کنترل خود درآورده‌اند و به‌زودی پیروزی نهایی خود در این استان را اعلام خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای مقاومت ملی که از شناسایی امارت اسلامی طالبان خودداری کرده‌اند اما ادعاهای طالبان را رد کردند.

یک منبع نزدیک به مقاومت ملی افغانستان روز سه‌شنبه در گفتگویی تلفنی با خبرگزاری تاس گفته بود: «طالبان بار دیگر به پخش اخبار نادرست روی آورده‌اند. آنها تلاش کردند که از جبهه غربی به داخل پنجشیر نفوذ کنند، اما به سختی شکست خوردند و ده‌ها کشته، زخمی و اسیر به جای گذاشتند.»

اولین دور گفتگوهای مستقیم بین نیروهای مقاومت ملی افغانستان و طالبان هفته گذشته در شهر چاریکار، مرکز استان پروان، برگزار شده بود.

فهیم دشتی، سخنگوی نهضت مقاومت ملی افغانستان به خبرگزاری تاس گفته بود که برای آتش بس و صرفا گفتگوهایی مقدماتی انجام گرفته است.

او گفت که پنجشیر با پیشنهاد طالبان مبنی بر حضور نمادین نمایندگانی از گروه‌های نژادی مختلف در حکومت مخالفت و در مقابل بر تشکیل یک حکومت فراگیر و همه شمول واقعی تاکید کرده است.