«برگزاری دور چهارم مذاکرات ایران و عربستان پس از تشکیل دولت رئیسی»

سفیر ایران در بغداد: ایران آمادگی خود را برای گفت‌وگو اعلام کرده است

تصاویر پرچم دو کشور عربستان سعودی و ایران از ویکیپدیا

سفیر ایران در عراق با اشاره به سه دور مذاکرات تهران و ریاض با میانجی‌گری بغداد برای حل و فصل اختلافات، اعلام کرد دور چهارم این مذاکرات پس از تشکیل دولت ابراهیم رئیسی برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا روز سه‌شنبه از قول ایرج مسجدی نوشت، از طریق همکاری دولت عراق، سه دور مذاکرات با عربستان در بغداد انجام دادیم و دور چهارم در پی تشکیل دولت جدید ایران برگزار خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی در مرکز گفت‌وگوهای الرافدین با حضور مقامات ارشد عراق گفت، ایران آمادگی خود را برای گفت‌وگو و صلح اعلام کرده و دست خود را برای یاری و کمک به سمت کشورهای منطقه دراز کرده است.

سفیر ایران در بغداد درباره مناسبات منطقه‌ای و نقش عراق در نزدیک‌سازی دیدگاه‌های ایران و عربستان گفت: ایران کشوری بزرگ و متمدن است و آماده هر نوع گفت‌وگو با کشورها از جمله عربستان است.

آقای مسجدی در واکنش به نگرانی برخی کشورهای از سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی گفت آنها نباید هیچ نگرانی از جانب ایران داشته باشند و موضع ایران شفاف، روشن و کاملا دوستانه است.

روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز ابتدا در ماه آوریل گذشته از مذاکرات تهران و ریاض در بغداد خبر داد و وزارت امور خارجه ایران نیز مدتی بعد در ماه مه انجام این گفت‌وگو برای کاهش تنش را تایید کرد.

ایران و عربستان در چند سال گذشته بر سر برخی مسائل منطقه‌ای اختلاف داشتند، اما پس از حمله به مراکز دیپلماتیک سعودی در ایران و همچنین به تاسیسات نفتی جنوب عربستان، تنش بین آنها بیشتر شد.