شرکت ایربی‌ان‌بی به ۲۰ هزار افغان سرپناه می‌دهد

مدیرعامل ایربی‌ان‌بی، گفت که ده‌ها هزار پناهجوی افغان در سراسر جهان اسکان داده می‌شوند، اقامتی که فصل اول زندگی جدیدشان خواهد بود

هزینه این اقدام‌ خیریه را ایربی‌ان‌بی خواهد پرداخت، که بودجه آن را آقای چسکی و سایر خیرین تامین می‌کنند-LIONEL BONAVENTURE / AFP

شرکت ایربی‌ان‌بی (Airbnb) اعلام کرد برای کمک به حل «یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های انسانی عصر حاضر» به ۲۰ هزار پناهجوی افغان سرپناه رایگان می‌دهد.

این شرکت از صاحبخانه‌ها درخواست کرد اگر مایل‌اند سرپناه در اختیار خانواده‌های پناهجو بگذارند اطلاع بدهند.

ایربی‌ان‌بی هزینه اقامت را که از سه‌شنبه ۲۴ اوت (۲ شهریور) آغاز می‌شود، بر عهده می‌گیرد. این شرکت همچنین از سایر شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها درخواست کرد به تلاش‌ها برای حمایت از پناهجویان بپیوندند.

این اطلاعیه ایربی‌ان‌بی در حالی منتشر شده است که نیروهای آمریکا و بریتانیا پس از ۲۰ سال مداخله نظامی، در حال خروج از افغانستان‌اند و این مسئله باعث ترس و نگرانی از امنیت شهروندان افغان شده است که اکنون تحت حکومت طالبان زندگی می‌کنند.

برایان چسکی، مدیرعامل ایربی‌ان‌بی، گفت: «ده‌ها هزار پناهجوی افغان در سراسر جهان اسکان داده می‌شوند، اقامتی که فصل اول زندگی جدیدشان خواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«برای این ۲۰ هزار پناهجو، امیدوارم جامعه ایربی‌ان‌بی نه تنها محل امن برای استراحت و آغاز دوباره فراهم کند، بلکه خانه‌ای گرم و صمیمی باشد.»

هزینه این اقدام‌ خیریه را ایربی‌ان‌بی خواهد پرداخت، که بودجه آن را آقای چسکی و سایر خیرین تامین می‌کنند.

ایربی‌ان‌بی تایید کرد که وضعیت به‌سرعت در حال تحول است. این شرکت متعهد شده است که با نهادهای اسکان مجدد و نهادهای مرتبط همکاری نزدیک داشته باشد «تا هرجا نیاز است حضور داشته باشیم و در صورت ضرورت، در این طرح ابتکاری و حمایت‌هایمان تغییر ایجاد کنیم». 

دیوید میلیبند، رئیس و مدیر اجرایی کمیته نجات بین‌المللی، از اقدام این شرکت استقبال کرد.

او گفت: «هم‌زمان با کمک کمیته نجات بین‌المللی به پذیرش و اسکان افغان‌ها در آمریکا، دسترسی به مسکن همچنان نیازی فوری و ضروری است.»

او در ادامه افزود: «بار دیگر از دوستان و همکارانمان در ایربی‌ان‌بی سپاسگزاریم که برای مواجهه با این لحظه، پیشنهاد کمک و امکانات زیرساختی داده‌اند و در مکان‌هایی امن پذیرای افراد و خانواده‌هایی‌اند که به آمریکا می‌آیند و زندگی‌شان را از نو می‌سازند.» 

© The Independent

بیشتر از جهان