آمریکا به شهروندانش هشدار داد به فرودگاه کابل نروند

از یکشنبه گذشته تاکنون دست‌کم ۱۲ نفر در فرودگاه کابل کشته شده‌اند

حدود یک هفته از تصرف افغانستان به‌دست طالبان می‌گذرد و هزاران نفر در فرودگاه کابل تجمع کرده‌اند تا کشور خارج شوند‌ـ Wakil KOHSAR / AFP

در حالی که هزاران نفر در تلاش‌اند از افغانستان بگریزند، سفارت آمریکا در این کشور به شهروندان آمریکایی توصیه کرد از مراجعه به فرودگاه کابل پرهیز کنند. در  اطلاعیه سفارت آمده است: «به‌دلیل تهدیدهای امنیتی خارج از ورودی‌های فرودگاه کابل، به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم در شرایط فعلی، از مراجعه به فرودگاه و ورودی‌های فرودگاه پرهیز کنند، مگر این‌که از دولت آمریکا توصیه شخصی برای چنین اقدامی دریافت کرده باشید.»

حدود یک هفته از تصرف افغانستان به‌دست طالبان می‌گذرد و هزاران نفر در فرودگاه کابل تجمع کرده‌اند تا کشور خارج شوند. نیروهای طالبان از افرادی که مدارک سفر ندارند خواسته‌اند فرودگاه را ترک کنند. به گفته مقام‌های طالبان و ناتو، از یکشنبه گذشته تاکنون، دست‌کم ۱۲ نفر در فرودگاه کابل کشته شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی هرج‌و‌مرج ایجاد‌شده، سوییس پروازهایش از کابل را به تعویق انداخته است. در بیانیه وزارت امور خارجه سوییس آمده است: «‌در ساعت‌های اخیر، وضعیت امنیتی در اطراف فرودگاه کابل وخیم‌تر شده است. شمار زیاد افراد مقابل فرودگاه و برخوردهای خشن گاه‌و‌بی‌گاه مانع دسترسی به فرودگاه شده است.»

این در حالی است که به گفته آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان، ارتش این کشور حدود ۲۰۰۰ نفر را از فرودگاه کابل خارج کرده است.

او در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود دو هلیکوپتر سبک شبانه به کابل اعزام شده‌اند و آماده‌اند با هماهنگی نیروهای بین‌المللی، عملیات خروج از شهر را آغاز کنند.

قرار است نیروی هوایی آلمان غذای کودک و اقلام بهداشتی موردنیاز را به فرودگاه کابل منتقل کند.