چین نحوه پوشش افراد تأثیرگذار در فضای مجازی را تعیین می کند

پکن سعی دارد کنترل خود بر فضای مجازی و تجارت در این حوزه را افزایش دهد

پکن اعلام کرده است که رویکرد سخت‌گیرانه به مشاغل بزرگ ادامه خواهد یافت- Kelly WANG / AFP

سرکوب مشاغل خصوصی در چین چهره‌ای جدید به خود گرفته است. دولت این کشور قصد دارد برای تعیین نحوه صحبت کردن و لباس پوشیدن افراد تاثیرگذار در فضای مجازی تعیین تکلیف کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، وزارت بازرگانی چین روز چهارشنبه پیشنهاداتی را برای تعیین «استاندارد صنعتی» برای پخش زنده در فضای مجازی و افرادی که محصولات خود را در سیستم‌های خرید آنلاین به بازار عرضه می‌کنند، ارائه کرد. این قوانین جزئیاتی در مورد چگونگی پوشش و لباس، نحوه صحبت کردن مجریان جلوی دوربین و همچنین دستورالعمل‌هایی برای نحوه استفاده از سیستم‌ها به مصرف‌کنندگان و میزبان یا محصولاتی که آنها به بازار عرضه می‌کنند را شامل می‌شود. همچنین، بررسی این موارد نیز باید علنی شود.

بر اساس گفته‌های این وزارتخانه، وقتی کسی پخش زنده می‌کند، لباس و تصویر او نباید نظم عمومی و اخلاق را نقض کند. آنها مدعی هستند که این قوانین برای ایجاد یک محیط تجارت الکترونیکی سالم برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

قوانین همچنین اجبار می‌کند که فروشندگان در طول پخش برنامه به زبان ماندارین صحبت کنند و در مورد محصولاتی که سعی می‌کنند بفروشند باید صادق باشند. اگر میزبان برنامه زنده رفتار خلاف قانون را نشان دهد، باید توسط پلتفرم تجارت الکترونیکی به آنها هشدار داده یا مجازات شود. حرکتی که می‌تواند شامل محدودکردن ترافیک آنها، تعلیق آنها یا حتی لیست سیاه و حذف حساب‌های آنها شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پکن اعلام کرده است که رویکرد سخت‌گیرانه به مشاغل بزرگ ادامه خواهد یافت. رهبران ارشد حزب کمونیست حاکم اخیراً طرحی را برای چگونگی افزایش نظارت نظارتی بر شرکت‌ها در پنج سال آینده ارائه کرده‌اند. مقامات متعهد شدند قوانین را برای اقتصاد دیجیتال و امور مالی آنلاین تقویت کنند.

پیش‌تر، رئیس جمهور چین به افراد ثروتمند این کشور هشدار داد که قصد دارد «درآمدهای مازاد» را تعدیل کند. بر این اساس دولت این کشور برای مقابله با افزایش نابرابری، به بازتوزیع ثروت اقدام می‌کند.

به گزارش رسانه‌های دولتی چین، شی جین پینگ روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون مرکزی امور مالی و اقتصادی حزب کمونیست چین به مقامات گفت که دولت باید «درآمدهای بالا را تعدیل کند و گروه‌ها و بنگاه‌های پردرآمد را تشویق کند تا در امور اجتماعی سرمایه‌گذاری کنند.»

بیشتر از جهان