سفارت عربستان در افغانستان تخلیه شد

نیوزلند یک هواپیما برای خروج شهروندان خود و افغان‌هایی که به آنها کمک کرده‌اند، به کابل اعزام کرده است

کشورهای خارجی در تلاش هستند تا شهروندان خود را از کابل تخلیه کنند -Wakil KOHSAR / AFP

عربستان سعودی اعلام کرد همه دیپلمات‌های خود را از سفارت خود در پایتخت افغانستان خارج کرده است. دولت نیوزلند نیز هواپیمایی را برای کمک به شهروندان خود برای خروج از این کشور ارسال می‌کند.

به نوشته الشرق الاوسط، عربستان سعودی روز یکشنبه اعلام کرد که همانند سایر کشورها، به دلیل تغییر شرایط موجود در افغانستان و با توجه به پیشروی طالبان، همه کارکنان سفارتخانه خود در کابل را تخلیه کرده و سفارتخانه این کشور تعطیل شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت نیوزلند هم اعلام کرد که یک هواپیمای ترابری نظامی C-۱۳۰ Hercules به افغانستان فرستاده است تا در خروج ۵۳ نفر از شهروندان نیوزلند و ده ها افغانی و خانواده‌های نزدیک آنها که با نیروهای نیوزلند در زمان استقرار آنها همکاری کردند، کمک کند

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزلند در این باره گفت که آنها تا کنون ۳۷ افغان را که به آنها کمک کرده‌اند را شناسایی کرده‌اند. اما با توجه به بستگان و خانواده‌های آنها، تعداد افرادی که باید تخلیه شوند صدها نفر خواهد بود.

او از طالبان خواست به مردم اجازه دهند تا با صلح و آرامش از آنجا خارج شوند: وی تاکید کرد: «همه جهان نظاره‌گر هستند.»

مقامات دفاعی می‌گویند در انجام این مأموریت یک ماهه حداقل ۴۰ پرسنل نظامی وظیفه سرویس و حفاظت از هواپیما را بر عهده دارند.

با پیشروی طالبان و ورود آنها به کابل، کشورهای مختلف در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر شهروندان و نیروهای خود را از افغانستان خارج کنند. تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد بسیاری از مردم افغانستان نیز با هجوم به سمت فرودگاه در پی یافتن راهی برای خروج از این کشور هستند.

بیشتر از جهان