روز تاریخی برای کاراته‌کای زن اسپانیایی در المپیک توکیو

اولین مدال طلای المپیک برای پُرسال‌ترین مدال‌آور المپیک تاریخ اسپانیا در سالگرد ازدواجش

ساندرا سانچز، برنده مدال طلای کاتای زنان - ALEXANDER NEMENOV / AFP

روز پنجشنبه، در اولین دور از مسابقات کاراته المپیک توکیو، در رشته کاتای زنان، ساندرا سانچز از اسپانیا به مدال طلا رسید و روزی تاریخی برای خودش و کشورش رقم زد.

این اولین مدال طلای کاراته تاریخ المپیک و  رکوردی برای اسپانیا بود. سانچز با بردن این مدال در ۳۹ ساگلی، پُرسال‌ترین مدال‌آور المپیک تاریخ اسپانیا شد. جالب آن که کسب مدال طلا با سالگرد ازدواج او همزمان شد. کاراته از امسال برای اولین بار جزو رشته‌های المپیک شده است.

در بسکتال مردان، تیم آمریکا که شروعی بی‌فروغ داشت، در بازی نیمه‌نهایی استرالیا را با برتری کامل و با نتیجه ۹۷ به ۷۸ شکست داد در بازی فینال به مصاف فرانسه برود که در دیدار افتتاحیه، آمریکا را شکست داده بود.

تیم ملی فوتبال زنان آمریکا هم که در رسیدن به فینال ناکام مانده بود، روز پنجشنبه در جدالی تماشایی برابر استرالیا، چهار بر سه به پیروزی رسید تا مدال برنز التیامی بر زخم‌هایش باشد.

در جریان مسابقات دو و میدانی المپیک توکیو، استیون گاردینر از باهاما، در رشته دو چهارصد متر مردان پیش از همه از خط پایان گذشت تا اولین مدال طلای المپیک توکیو را برای کشورش به ارمغان بیاورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از گاردینر که هم‌اکنون قهرمان جهان در همین رشه است، آنتونی زامبرانو از کلمبیا نقره گرفت و کیرانی جیمز از گرانادا به مدال برنز رسید و به این ترتیب کلکسیون مدال‌هایش را در این رشته تکمیل کرد. او در المپیک لندن طلا و در المپیک ریودوژانیرو نقره گفته بود.

وین ون نیکرک از آفریقای جنوبی که در المپیک ریو در این رشته طلا گرفته بود، به دلیل آسیب‌دیدگی مقامی بهتر از پنجم نیاورد.

در رشته ده‌گانه زنان، در غیاب کاتارینا جانسون-تامپسون بریتانیایی که قهرمان جهان است، نافی تیام از بلژیک به مدال طلا رسید. آنوک وتر از هلند دوم شد، و هموطنش اما استروگت به مدال برنز رسید.

در ده‌گانه مردان، دامیان وارنر از کانادا با ثبت رکوردی جدید، طلا گرفت و چهارمین مرد تاریخ المپیک شد که از امتیاز ۹ هزار گذشت. کوین مایر از فرانسه دوم شد و اشلی مالونی از استرالیا مدال برنز گرفت.

بیشتر از ورزش