معاون ارتباطات روحانی: تأخیر عامدانه رئیس‌جمهوری در دیدار با رهبری صحت ندارد

علی خامنه‌ای از گرفتن عکس یادگاری جمعی و اهدای قرآن به وزیران نیز خودداری کرد

تاخیر حسن روحانی برای حضور در جلسه با علی خامنه ای حواشی بسیاری به دنبال داشت - عکس از وب سایت علی خامنه ای

در پی انتشار خبر تأخیر حضور حسن روحانی در جلسه روز گذشته با رهبر جمهوری اسلامی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری با اشاره به این موضوع اظهار داشت هرگونه تفسیر یا برداشت مبنی بر تأخیر عامدانه رئیس جمهوری در جلسه با علی خامنه‌ای، صحت ندارد.

پیشتر گزارش‌های غیر رسمی حکایت از آن داشت که علی خامنه‌ای و اعضای هیئت دولت، حدود ۲۰ دقیقه منتظر آمدن حسن روحانی برای برگزاری جلسه بوده‌اند.

به گزارش ایرنا، علیرضا معزی در این باره گفت: «با توجه به اینکه زمان جلسه به دفتر رئیس جمهوری ساعت ۱۱ ظهر اعلام شده بود، رئیس جمهوری ۱۵ دقیقه پیش از موعد هم به محل جلسه رفت، اما وقوع برخی ناهماهنگی‌ها سبب شده بود که جلسه پیش از زمان رسمی اعلام شده به دفتر رئیس جمهوری آغاز شود، لذا هرگونه تفسیر یا برداشت مبنی بر تأخیر عامدانه رئیس جمهوری در جلسه صحت ندارد.»

او توضیحی در باره این ناهماهنگی‌ها نداد و نگفت که چگونه همه اعضای دولت پیش از حسن روحانی در محل دیدار حاضر بوده‌اند.

روز چهارشنبه ۶ مرداد، طبق قاعده پایان کار دولت‌ها، حسن روحانی و اعضای دولتش به دیدار علی خامنه‌ای رفتند. رهبر جمهوری اسلامی اما تنها ۱۷ دقیقه با رئیس‌جمهوری و دولتی که برای دیدار خداحافظی آمده بودند، صحبت کرد. خامنه‌ای بیش از ۴ دقیقه از این ۱۷ دقیقه را در مورد واقعه غدیر خم و قطعی بودن حدوث آن صحبت کرد و در ۱۳ دقیقه‌ای که به موضوع اصلی جلسه پرداخت حتی یک عبارت تشویق‌آمیز کوچک هم بر زبان نراند. در آخر هم گفت که او دیگر وقت ندارد و باید جلسه ختم شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تصاویری که وب‌سایت دفتر علی خامنه‌ای از این دیدار منتشر کرده است، چندین تصویر وجود دارد که نشان می‌دهد او در زمانی که حسن روحانی خلاصه‌ای از عملکرد دولتش را برای او تشریح می‌کرد، چندین بار ساعتش را از جیب بیرون آورده و به آن خیره شده است. علامتی روشن و تحقیرآمیز به حسن روحانی تا حرفش را کوتاه کند.

البته قابل پیش‌بینی بود که به دلیل پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای که علی خامنه‌ای در دو سال گذشته برای مصون ماندنش از کرونا رعایت می‌کند، امکان ضیافت و میهمانی وجود ندارد، ولی مدت زمانی که برای این ملاقات در نظر گرفته شده بود حتی از دیدار اعضای کنگره شهدای استان یزد که روز ۲۵ اسفند ۹۹ برگزار شد هم کوتاه‌تر بود.

در همین رابطه، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری گفت: «با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت فواصل فیزیکی مشخص در جلسات رسمی، روشن است که امکان ثبت عکس یادگاری وجود نداشت.»

حملات رسانه‌های وابسته به علی خامنه‌ای به حسن روحانی در ۸ سال گذشته هیچ‌گاه متوقف نشد. او با اینکه به مدت ۱۶ سال نماینده علی خامنه‌ای و دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، وقتی با حمایت اصلاح‌طلبان به ریاست‌جمهوری رسید، مغضوب رهبر جمهوری اسلامی شد.

در دیدار روز گذشته خامنه‌ای، بر خلاف روال همیشگی، حاضر نشد هیچ تشکر و تمجیدی از دولت و رئیس جمهوری بکند. او حتی به یک مورد کوچک برای تمجید دولت هم اشاره نکرد. در باره کارگزاران دولت هم صحبت تشویق‌آمیزی به کار نبرد و به‌صراحت به آن‌ها گفت اگر کاری کرده‌اید و زحمتی کشیده‌اید، منتظر «تشویق بنده» نباشید و خدا به شما اجر خواهد داد.