واکنش اینستاگرام خامنه‌ای به اعتراضات خوزستان

اعتراضات همچنان ادامه دارد و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» از جمله شعارهای مطرح آن است

در حالی که یک هفته از اعتراضات مردم خوزستان می‌گذرد و حداقل دو نفر در حمله نیروهای امنیتی به مردم کشته شده‌اند صفحه اینستاگرام علی خامنه‌ای، رهبری جمهوری اسلامی، بالاخره به این اعتراضات واکنش نشان داد.

این صفحه عکسی از سوسنگرد با تیتر «به مشکلات خوزستان رسیدگی کنید» منتشر کرد و این جمله از خامنه‌ای را نقل کرد که «مسئولان وظیفه دارند به مشکلات خوزستان رسیدگی کنند و اگر کسی به فکر مردم باشد نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه‌ قطعی، فوری و همیشگی حکومت‌هاست که به فکر مردم باشند.»

این گفته‌های خامنه‌ای اما مربوط به اسفند سال ۱۳۹۵ یعنی حدود پنج سال پیش است؛ گرچه صفحه اینستاگرام او اشاره‌ای به قدیمی بودن این حرف‌ها نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعتراضات در سراسر استان خوزستان از شرق تا غرب ادامه دارد و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» از جمله شعارهای مطرح آن بوده است. در شهرهایی همچون ایذه، دزفول و سوسنگرد شاهد سیاسی شدن بیش از پیش اعتراضات بوده‌ایم. در فیلم‌هایی که از اعتراضات منتشر شده به روشنی شاهد حمله نیروهای امنیتی به مردم و شلیک گلوله هستیم. از جمله شعارهای سیاسی که در تظاهرات‌ها شنیده شده «رضا شاه روحت شاد» است که در تظاهرات‌ چند سال اخیر نیز بارها شنیده شده بود.

شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد سابق ایران، از اعتراضات مردمی حمایت کرده است و از نیروهای نظامی خواسته به مردم حمله نکنند و کنار آن‌ها بایستند.

مقامات رسمی کشته شدن حداقل دو نفر از جوانان معترض، از جمله نوجوانی ۱۶ ساله در ایذه، را تایید کرده‌اند. گزارش‌های غیررسمی تعداد کشته‌شدگان را پنج نفر می‌داند. مقامات جمهوری اسلامی کشته شدن یکی از نیروهای انتظامی در بندر ماهشهر را هم تایید کرده‌اند و مدعی شده‌اند او با شلیک گلوله از پشت‌بام ساختمانی کشته شده است.

مقامات جمهوری اسلامی مطابق معمول «اغتشاشگران« و «عوامل فرصت‌طلب» را مسئول اعتراضات دانسته‌اند.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران در مطلبی پرسیده است: «اگر این اعتراضات مردمی است و مطالبه‌گرایانه است اولا چرا تنها در شب برگزار می‌شود و مهمتر این‌که چرا ناجا در مواردی مجبور به تیراندازی می‌شود؟»

در عین حال رسانه‌های اصولگرا سعی می‌کنند تقصیر را گردن دولت روحانی بیاندازند. مثلا روزنامه «وطن امروز» که تیتر زده بود: «بحران میراث روحانی.»

با این همه شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» نیز در اعتراضات شنیده شده که نشان‌دهنده خشم گسترده مردم خوزستان است.