قصر ۳۵۰ میلیون دلاری روی ریل

این قصر متحرک داخل خودش یک باغ مخفی دارد

سبک سنتی سفر در حال احیا شدن است-thierry gaugain website

تا چند سال پیش به نظر می رسید که دیگر عمر سفرهای راه دور با قطار به سر آمده، اما از آن زمان تاکنون چیزهای بسیاری تغییر کرده است.

این تغییر تیری گوگن، طراح معروف کشتی های میلیون دلاری را هم به دنیای طراحی واگن های لوکس کشاند.

علاقه روزافزون به سفر با قطار با نگرانی‌ها در مورد محیط‌زیست ارتباط نزدیکی دارد چرا که مسافران این روزها از ردپای کربنی که در محیط‌زیست برجا می‌گذارند بیشتر آگاه هستند و اخیراً ثروتمندان هم بابت استفاده از جت‌های شخصی ملامت شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سبک سنتی سفر در حال حاضر دوباره در حال احیا شدن است، زیرا مسافران به دنبال راه‌هایی آهسته‌تر برای دیدن جهان هستند که بیشتر دوستدار محیط‌زیست باشد.

بنا بر سلیقه این نوع مسافران که مسیر برایشان مهم‌تر از مقصد است قطارها و مسیرهای مختلف جدیدی در حال طراحی هستند، از جمله قطار «دولچه ویتا» ایتالیا که قرار است در ۱۰ مسیر از میان مشهورترین مناظر این کشور سفر کند و قطارهای نیمه‌شب؛ یک شبکه از سفرهای شبانه از پاریس به ۱۲ مقصد مختلف در اروپا.

بااین‌حال تیری گوگن، طراح فرانسوی، با آخرین طراحی خود قصد دارد با ساخت قطار خصوصی مجللی که به یک مالک خوش‌شانس و بسیار ثروتمند تعلق خواهد یافت، تجربه سفر با قطار را به سطح کاملاً جدیدی ببرد.

گوگن که به دلیل طراحی کشتی‌های تفریحی با ظاهری نوآورانه معروف است، قطار مجللی که طراحی کرده را «قصری بر روی ریل‌ها» می‌نامد. این قطار ۴۰۰ متری قرار است از ۱۴ واگن فلزی و شیشه‌ای ساخته شود که از لحاظ فناوری بسیار پیشرفته است و می‌تواند از حالت مات به شفافیت کامل تغییر کند.

«قطار جی» ظرفیت پذیرایی از حدود ۱۸ میهمان را خواهد داشت و قرار است با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و با سیستم ریلی آمریکا و اروپا سازگار باشد.

درصورتی‌که سرنشینان تصمیم بگیرند که می‌خواهند به مقاصد مختلفی سفر کنند، «قطار جی» می‌تواند دو قسمت شده و به دو مسیر مختلف برود.

قسمت اصلی این قصر متحرک شامل محل اقامت و سرگرمی مالک قطار و همچنین یک منطقه برای مهمانان ویژه، یک اتاق اجتماعات و نیز سالن بزرگی است که به‌طور خاص برای پذیرایی طراحی‌شده است.

میهمانان می‌توانند به یک «باغ مخفی» دسترسی داشته باشند و همچنین می‌توان باله‌های جانبی قطار را باز کرد تا در دو طرف بهارخواب‌هایی ایجاد شود که محل برگزاری مهمانی‌ها یا حتی کنسرت باشند.

به گزارش سی ان ان، طراحی این‌گونه قطارها در حالی مطرح می‌شود که با اعلام همکاری OBB اتریش با Deutsche Bahn آلمان، SNCF فرانسه و راه‌آهن فدرال سوئیس برای راه‌اندازی مسیرهای جدید «نایت‌جت» همراه با افتتاح «قطار خواب» بین زوریخ و بارسلونا طی چهار سال آینده، احیای سفرهای ریلی یک‌شبه یا مسافت طولانی همچنان ادامه دارد.

بیشتر از سفر