مایک پمپئو: دیکتاتوری جمهوری اسلامی در شکننده‌ترین وضعیت قرار دارد

 «تحریم‌های ایران واقعی بود اما دو سال کافی نیست»

مایک پمپئو وزیر خارجه سابق ایالات متحده -Joe Raedle/Getty Images/AFP

مایک پمپئو وزیر خارجه سابق ایالات متحده روز شنبه گفت سیاست ما حمایت از مقاومت مردم ایران است و تمام تلاشمان را کردیم تا از کسانی حمایت کنیم که می‌خواهند از زیر یوغ رژیم جمهوری اسلامی خارج شوند.

پمپئو افزود: رژیم جمهوری اسلامی توسط علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی و سپاه پاسداران اداره می‌شود و در ذات خودش بی‌رحم و مستبد است.

وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ، با بیان این که دیکتاتوری جمهوری اسلامی در شکننده‌ترین وضعیت قرار دارد، گفت: تعداد اندکی به رئیسی رأی دادند که این یک تحریم بود؛ میزان مشارکت به کمترین حد در دوران گذشته رسید و این نمایش، در معرض دید همه جهانیان قرار گرفت.
وی اعمال تحریم‌ها علیه ایران را دولت ترامپ واقعی و لازم دانست اما گفت دو سال کافی نیست و افزود: الان آنها برای تبادل ارز خارجی پولی ندارند، در همه جا تأسیسات‌شان در حال انفجار است، و قهرمان‌شان منفجر شد. اشاره او به قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس است که در عراق توسط ارتش آمریکا کشته شد.

مایک پمپئو روز شنبه این سخنان را در پیامی ویدئویی به گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق بیان داشت.

نشست سه روزه «ایران آزاد» با حضور اعضای سازمان مجاهدین خلق در آلبانی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگانی از نقاط مختلف جهان به صورت آنلاین در آن حضور دارند. علاوه بر مایک پمپئو، شماری از قانونگذاران آمریکا و مقام‌های سایر کشورها نیز به این مراسم دعوت شده‌اند.