دستگیری شش مظنون به ترور رئیس‌جمهور هائیتی

شهروندان دو فرد مظنون به ترور رئیس‌جمهور را دستگیر و به پلیس تحویل دادند

پلیس به دنبال دستگیری عاملان ترور رئیس جمهور هائیتی است - Valerie Baeriswyl / AFP

در پی ترور رئیس‌جمهور هائیتی، نیروهای امنیتی این کشور با گروهی از افراد مسلح درگیر شدند که در نتیجه آن شش نفر از جمله یک شهروند ایالات متحده دستگیر و هفت نفر نیز کشته شدند.

روز پنجشنبه صحنه‌های پر آشوبی در پورتو پرنس، پایتخت هائیتی به وجود آمد. گفته می‌شود که شهروندان خشمگین، دو مرد مظنون را دستگیر کردند. این موضوع در حالی صورت گرفت که پلیس نیز دو ساختمان که ظاهراً قاتلین در آن مخفی شده بودند را محاصره کرده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، برخی از مردم هنگام تحویل دو فرد دستگیر شده شعار می‌دادند «آنها رئیس‌جمهور را کشتند! آنها را به ما بدهید. ما می‌خواهیم آنها را بسوزانیم!»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین رابطه، کلود جوزف، نخست‌وزیر موقت هائیتی، از شهروندان خواست که مظنونان را به پلیس تحویل دهند. او در این باره با حضور در تلویزیون گفت: «من خواهان آرامش هستم. همه چیز تحت کنترل است. مطمئن باشید این عمل وحشیانه بدون مجازات نخواهد ماند.»

لئون چارلز، رئیس پلیس هائیتی نیز به رادیو محلی گفت که هفت مظنون در پی قتل موز مورد اصابت گلوله قرار گرفته و شش نفر دستگیر شده‌اند. مغز متفکر عملیات همچنان در حال ردگیری است.

او در اظهارات بعدی خود گفت که در مجموع ۲۸ مهاجم شناسایی شده‌اند که شامل ۲۶ کلمبیایی و دو هائیتیایی می‌شوند. آنها برای کشتن رئیس‌جمهور به کشور آمده بودند. به گفته وی هشت نفر هنوز در حال فرار هستند.

روز چهارشنبه، ۱۶ تیرماه، گروهی از افراد مسلح ناشناس حدود ساعت یک بامداد به‌وقت محلی وارد اقامتگاه ریاست‌جمهوری هائیتی شدند و جوونیل مویز را ترور کردند. مارتین مویز، همسر رئیس‌جمهوری نیز در این حمله مجروح شد.

بیشتر از جهان