پیشنهاد کنایه‌آمیز مطهری به دولت روحانی در مورد مذاکرات وین

«به روحانی و ظريف توصیه می‌کنم که اجازه دهند توافق وین که به غایت خود نزدیک است توسط دولت جدید امضا شود»

علی مطهری نایب رئیس پیشین مجلس ایران- ATTA KENARE / AFP

علی مطهری نایب رئیس پیشین مجلس ایران روز شنبه، با اشاره به نزدیک بودن مذاکرات وین به توافق بر سر برجام، به دولت حسن روحانی توصیه کرد اجازه دهد توافق در دولت جدید به ریاست ابراهیم رئیسی امضا شود.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «به آقایان روحانی و ظريف توصیه می‌کنم که اجازه دهند توافق وین که به غایت خود نزدیک است توسط دولت جدید امضا شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی در توضیح این پیشنهاد کنایه‌آمیز خود نوشت: اگر توافق «توسط دولت فعلی امضا شود، شاهد چهار سال دیگر هتاکی افراطی‌ها به این دولت و نسبت دادن کاستی‌ها به این توافق خواهیم بود، ضمن این که از مواهب آن بهره می‌برند.»

ایران و ایالات متحده با هدف بازگشت واشینگتن به توافق هسته‌ای ۱۳۹۴ و بازگشت تهران به پیروی کامل از تعهدات خود در آن، از فروردین ماه مذاکرات غیرمستقیمی را در وین با میانجیگری اتحادیه اروپا آغاز کردند.

شش دور از این گفت‌وگوها تاکنون برگزار شده و با وجود آن که طرفین از پیشرفت در مذاکرات گفته‌اند، اما توافقی حاصل نشده و ایران و آمریکا می‌گویند مسائل عمده‌ای باقی مانده که نیازمند تصمیم‌گیری‌های دشوار است.

تاریخ برگزاری دور هفتم گفت‌وگوها مشخص نیست.

طیف اصولگرایان که مطهری به آن اشاره کرده از منتقدان توافق بوده‌اند و با در احتیار گرفتن اکثریت مجلس، طرحی را تصویب کردند که به تایید شورای نگهبان رسید و دولت بر اساس آن تعهدات ایران در برجام را تعلیق کرد.