ترقی: آرای باطله به نام احمدی‌نژاد از رای همتی بیشتر بود

وزارت کشور به طور تلویحی تکذیب کرد

با گذشت حدود دو هفته از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ که از سوی بخش قابل توجهی از مردم و گروه‌های سیاسی در داخل و خارج از کشور تحریم شده بود، عضو شورای مرکزی موتلفه گفت، منابع مطلع به او اطلاع دادند که رای باطله به نام محمود احمدی‌نژاد از رای عبدالناصر همتی بیشتر بوده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، حمیدرضا ترقی گفت منابع مطلع به او اطلاع داده‌اند که حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار رای با نام محمود احمدی‌نژاد به صندوق ریخته شده است. آرای باطله سه میلیون و ۷۲۶ هزار رای بود که پس از رای نفر اول، مقام دوم را در بین کاندیداها داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس‌جمهور سابق در انتخابات نام‌نویسی کرده بود اما شورای نگهبان صلاحیت او را تایید نکرد. او سپس اعلام کرد که نه در انتخابات شرکت می‌کند و نه از کسی طرفداری خواهد کرد.

اکنون ترقی می‌گوید رای باطله به نام او از عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی و یکی از هفت کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بالاتر بوده است. آرای همتی دو میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ رای اعلام شده بود.

البته روح‌الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور در واکنش به این گزارش اعتماد‌آنلاین در توییتر نوشت: «شایعات مربوط به تفکیک اسامی آرای باطله کاملا کذب بوده و آرای باطله شامل آرای سفید و با نام‌های متفرقه است و تنها مرجع اعلام جزئیات انتخابات وزارت کشور است.»

نرخ مشارکت ۴۸.۸ درصدی در انتخابات تحریم شده خرداد ۱۴۰۰ حتی از سوی مراجع رسمی نیز پایین‌ترین میزان در چهار دهه اخیر اعلام شده است. نرخ مشارکت در تهران ۲۶ درصد و پایین‌تر از همه شهرهای ایران گزارش شده است.