گفت‌وگوی وزیران خارجه عربستان و آمریکا درباره فعالیت‌های ایران در منطقه

وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست وزیران امور خارجه گروه ۲۰ در شهر ماترا در جنوب ایتالیا با هم دیدار کردند

ریاض از مذاکرات غیرمستقیم تهران و واشینگتن برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ابراز نگرانی کرده- REUTERS/Yara Nardi

شاهزاده‌ فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز چهارشنبه با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود، دیدار و درباره فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه العربیه، دو طرف در این دیدار در مورد «متوقف کردن دخالت‌های ویران‌کننده ایران و حمایت مالی این کشور از شبه‌نظامیان حوثی و سازمان‌های تروریستی» مذاکره کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن‌ها در این دیدار، که در حاشیه نشست وزیران امور خارجه گروه ۲۰ در شهر ماترا در جنوب ایتالیا انجام شد، درباره سایر مسائل عمده موردعلاقه دو کشور هم به تبادل نظر پرداختند.

به دنبال حمله گروهی از هواداران تندرو حکومت ایران به سفارت عربستان در تهران در ژانویه ۲۰۱۶، روابط عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران به پایین‌ترین سطح خود رسید؛ با این حال در چند ماه اخیر، این دو قدرت بزرگ مسلمان خاورمیانه مذاکراتی را با هدف حل‌وفصل اختلاف‌ و کاهش تنش، در عراق آغاز کرده‌اند که هنوز نتیجه ملموسی  نداشته است.

ریاض همچنین از مذاکرات غیرمستقیم تهران و واشینگتن برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ابراز نگرانی کرده و خواستار آن است که در این مذاکرات حضور داشته باشد و سایر اقدام‌های ایران نیز مطرح شود.