کلانتری در واکنش به حادثه اتوبوس حامل خبرنگاران: اتفاق است، می‌افتد

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به انتقادها، نسبت به نحوه نشستن خود در مواجهه با خبرنگاران گفت، «عذرخواهی نمی‌کنم»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که در روزهای گذشته و پس از حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران با انتقادهای زیادی روبرو بود، می‌گوید: اتفاق است دیگر، می‌افتد.

عیسی کلانتری روز شنبه ۵ تیر در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری امتداد و در واکنش به موضع سازمان راهداری که اعلام کرده بود، این وسیله، تحت پوشش هیچ شرکت حمل و نقل مجوزدار بین‌جاده‌ای نبوده، گفت: نخیر، متعلق به شرکت اروم سیر و در اجاره کارخانه سیمان بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به این سوال که چگونه یک ماشین تحت اجاره کارخانه سیمان در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفته، گفت: این ماشین، استاندارد بوده است. این‌ها از کارخانه سیمان این ماشین را خواسته بودند. چون ماشینی بود که در سفر آقای جهانگیری هم از همین وسیله استفاده شد. راننده هم به منطقه آشنا بود.

کلانتری افزود: حتی موقع رفتن، این خبرنگاران می‌گویند که تندتر حرکت کنیم و راننده می‌گوید که در این جاده‌ها نمی‌شود تندتر از این رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلانتری در پاسخ به انتقادها، نسبت به نحوه نشستن خود در مواجهه با خبرنگاران و خانواده‌های آن‌ها هم گفت که از این بابت عذرخواهی نمی‌کند و افزود: خبرنگاران شیطنت کردند. این‌ حرف‌های مزخرف را بعضی همکاران شما در می‌آورند. نحوه نشستن من مثلا چطور بود؟ نحوه نشستن همیشگی من، همینطور است. چه اتفاقی افتاده که عذرخواهی کنیم؟

روز چهارشنبه دوم تیرماه، اتوبوس حامل خبرنگاران که برای بازدید از «تونل کانی سیب» به آذربایجان غربی سفر کرده بودند، در نزدیکی نقده واژگون و «مهشاد کریمی» خبرنگار حوزه محیط‌زیست ایسنا و «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا کشته و تعداد دیگری زخمی شدند.

در پی این حادثه که به گفته خبرنگاران به علت نقص فنی، خرابی ترمز و نامناسب بودن اتوبوس برای مسیر موردنظر رخ داد، سازمان راهداری با مقصر معرفی کردن راننده اعلام کرده که او «بدون صورت‌وضعیت و به صورت فردی اقدام به مسافرگیری کرده است.»