نماینده خامنه‌ای و فرماندهان نظامی به دیدار رئیسی رفتند

دیدار سران نظامی با برنده انتخابات پیش از انجام مراسم تحلیف او در ایران بی‌سابقه است

دیدار رئیسی با فرماندهان نیروهای مسلح ایران - عکس از تسنیم

به گزارش پایگاه خبری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز سه‌شنبه، نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و فرماندهان ارشد نیروهای نظامی ایران به دیدار ابراهیم رئیسی رفتند.

دیدار سران نظامی با برنده انتخابات پیش از مراسم تحلیف و تحویل گرفتن رسمی سمت ریاست‌جمهوری، در جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه است.

بنا بر این گزارش، محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی در دیدار با رئیسی، انتخاب او را تبریک گفتند. فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و ارتش در این دیدار، «بر آمادگی نیروهای مسلح برای کمک به دولت جدید» تاکید کردند.

به گزارش تسنیم، پیش از این نیز فرمانده‌ کل سپاه پاسداران و اعضای شورای فرماندهی سپاه و همچنین رئیس نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان ارشد این نیرو در دیدارهای جداگانه با رئیسی در دفتر او، انتخابش را تبریک گفته بودند.

تسنیم همچنین گزارش داده است که محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر آقای خامنه‌ای، هم روز سه‌شنبه با حضور در دفتر رئیسی، با او دیدار و گفت‌وگو کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز هشتم خرداد، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معیارهای این نیروی نظامی برای آینده سیاسی جمهوری اسلامی را تشریح کرده بود. یدالله جوانی در نشستی که در محل سپاه امام حسن مجتبی برگزار شد، گفت که در گذشته روسای جمهوری برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و خارجی متفاوتی با علی خامنه‌ای داشتند و این موضوع «مشکل‌ساز» بوده است

او گفته بود: «رئیس‌جمهوری اگر گفتمانی متفاوت از ولایت داشته باشد و در حوزه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و خارجی حرف خودش را بزند، کشور دچار مشکلاتی می‌شود. رئیس‌جمهوری رئیس قوه مجریه است و قوه مجریه نیز باید تابع سیاست‌های کلان نظام باشد. اگر رئیس‌جمهوری با ولایت یک گفتمان واحد داشته باشند، بسیاری از مشکلات کشور به سرعت و در خیلی از حوزه‌ها برطرف خواهد شد. در گذشته در مقاطعی روسای‌جمهوری را تجربه کردیم که در حالی که سیاست ولایت و نظام در حوزه‌هایی مشخص بود، اما وی برای خودش حرف‌هایی داشت که باعث شد نتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم.»