اسرائیل در پی جلب حمایت سنتکام برای همکاری نظامی با کشورهای عرب خیلج فارس

ارتش اسرائیل خواهان هماهنگی با آمریکا و اعراب علیه تهدید بالقوه ایران است

به گزارش روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، تقویت هماهنگی نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران، یکی از موضوعات اصلی گفت‌وگوهای رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در واشنگتن خواهد بود.

ژنرال آویو کوهاوی در دیدارهای خود در پایتخت ایالات متحده، خواستار گسترش هماهنگی نظامی میان نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) خواهد شد که مسئول حفظ امنیت کشورهای خاورمیانه است.

به نوشته جروزالم پست، این هماهنگی‌ها شامل اشتراک اطلاعات و فعالیت‌های عملیاتی خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر این گزارش، هم کوهاوی و هم بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، اعتقاد دارند که کشورهای میانه‌رو سنی خاورمیانه، از جمله امارات متحده عربی و بحرین، و نیز کشورهای دیگری که هنوز توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو امضا نکرده‌اند، می‌توانند روابط نظامی خود با اسرائیل را به‌خصوص در زمینه ترتیبات امنیتی منطقه، تقویت کنند.

ژنرال کنت مکنزی، فرمانده سنتکام، به پایگاه خبری «دینفس نیوز» گفت که چنین اقدامی زمان خواهد برد، اما «سنتکام سال‌ها است که مایل است رویکردی جمعی در تامین امنیت منطقه در پیش گرفته شود.»

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، چندی پیش اسرائیل را از حوزه تحت حفاظت اروپایی خود – که بر روسیه و تهدید‌های اروپایی متمرکز است – به حوزه خاورمیانه منتقل کرد.

به نوشته این گزارش، این تغییر، نه تنها باعث آسانتر شدن همکاری نیروهای آمریکایی و اسرائیلی در منطقه می‌شود، بلکه امکان بالقوه اتحادی نظامی میان اسرائیل و کشورهای عرب را علیه تهدیدهای ناشی از ایران نیز فراهم می‌آورد.