آغاز واکسیناسیون با «کوو برکت» از هفته آینده در ایران

مقام‌های وزارت بهداشت ابراز امیدواری کردند که واکسیناسیون ضدکرونا در ایران با سرعت بیشتر پیش برود

وزیر بهداشت ایران روز دوشنبه، ۲۴ خردادماه، از صدور مجوز مصرف اضطراری «واکسن  کوو ایران برکت» خبر داد- تصویر از خبرگزاری فارس

یک روز پس از اعلام صدور مجوز اضطراری استفاده از واکسن «کوو ایران برکت»، مقام‌های وزارت بهداشت ایران از  ورود آن به شبکه سراسری توزیع واکسن و آغاز استفاده از آن برای واکسیناسیون عمومی ضد کرونا در هفته آینده خبر دادند. 

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز سه‌شنبه، ۲۵ خردادماه، با اعلام اضافه‌شدن واکسن «کوو ایران برکت» به سبد واکسیناسیون ایران از هفته آینده، ابراز امیدواری کرد که واکسیناسیون گروه‌های هدف با سرعت بیشتری پی گرفته شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از حدود دو هفته پیش، خبرهای مختلفی از نبود واکسن و تعطیلی موقت مراکز واکسیناسیون در شهرهای مختلف ایران منتشر شد که ستاد ملی مقابله با کرونا، علت آن را «بدقولی» شرکت‌های خارجی فروشنده واکسن عنوان کرد. اما روز سه‌شنبه، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، از ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور و همچنین توزیع واکسن داخلی خبر داد و گفت: «از این هفته مشکلی در توزیع واکسن نداریم».

خبر آغاز واکسیناسیون با واکسن ایرانی کوو برکت درحالی منتشر شده است که صبح روز سه‌شنبه، انتشار گفت‌وگویی با کیانوش جهان‌پور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران، در خبرگزاری ایلنا و بازنشر آن در بسیاری از رسانه‌ها، ابهاماتی در زمینه صدور مجوز استفاده از این واکسن ایجاد کرد. براساس این گفت‌وگو که یک روز پس از صحبت‌های وزیر بهداشت درمورد صدور مجوز برای واکسن کوو برکت منتشر و بعدتر از وب‌سایت ایلنا حذف شد، جهانپور گفته بود: «هنوز برای هیچ‌کدام از واکسن‌های تولید داخل مجوز مصرف اضطراری صادر نشده است.»

در پی انتشار این گفت‌وگو، جهان‌پور که پیش‌تر هم در حساب توئیتر خود از صدور مجوز اضطراری برای واکسن کوو ایران برکت خبر داده بود، با انتشار توئیتی، ضمن تاکید دوباره بر این‌ موضوع، از تاخیر چندروزه خبرگزاری ایلنا در انتشار اگفت‌وگویش انتقاد کرد.

پس از انتشار توییت سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران، گفت‌وگوی مذکور حذف شد.