ممنوعیت ورود زائران خارجی به مراسم حج برای دومین سال پیاپی

 وزارتخانه مسئول برگزاری مراسم حج، شمار زائران را در مراسم امسال حداکثر ۶۰ هزار تن اعلام کرد

در سال‌های پیش از همه‌گیری کرونا، حدود ۲.۵ میلیون زائر از سراسر جهان برای شرکت در مراسم یک‌هفته‌ای حج در دو شهر مکه و مدینه در عربستان گرد هم می‌آمدند- Abdulghani ESSA / AFP

عربستان سعودی به دلیل همه‌گیری کرونا، برای دومین سال پیاپی ورود زائران خارجی را برای حضور در مراسم حج ممنوع، و آن را به شهروندان سعودی محدود کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تنها افراد بین ۱۸ تا ۶۵ سال که واکسن زده‌اند، در برابر کووید-۱۹ ایمن شده‌اند، و بیماری‌های زمینه‌ای ندارند، می‌توانند در مراسم حج شرکت کنند.

در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی عربستان آن را منتشر کرده است، وزارتخانه مسئول برگزاری مراسم حج، شمار زائران را در مراسم امسال حداکثر ۶۰ هزار تن اعلام کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توفیق الربیعه، وزیر بهداشت سعودی، در یک نشست خبری دلیل اتخاذ این تصمیم را «تضمین ایمنی حج در وضعیت نامطمئن کنونی در میانه همه‌گیری کرونا» عنوان کرد.

به گفته او، با وجود انجام واکسیناسیون عمومی در تعدادی از کشورها، برخی کشورهای دیگر هنوز درگیر کووید-۱۹ هستند و آمار قربانیان بیماری در آن کشورها همچنان بالاست.

وزیر بهداشت عربستان افزود که واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، مدرنا، و جانسون اند جانسون مورد تأیید ریاض است و فقط زائران داخلی که این واکسن‌ها را زده‌اند، می‌توانند در حج شرکت کنند.

در سال‌های پیش از همه‌گیری کرونا، حدود ۲.۵ میلیون زائر از سراسر جهان برای شرکت در مراسم یک‌هفته‌ای حج در دو شهر مکه و مدینه در عربستان گرد هم می‌آمدند.

بیشتر از جهان