ترور روحانی مشهور در غرب افغاستان

مولوی کبابیانی از روحانیان برجسته و معاون شورای علمای حوزه غرب افغانستان ترور شد

او از مسجد به خانه بازمی‌گشت که مورد سوءقصد قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت-آریانا نیوز 

مقام‌های محلی افغان تایید کردند که مولوی محمد کبابیانی، معاون شورای علمای دین حوزه غرب افغانستان، در تیراندازی افراد مسلح ناشناس کشته شده است.

به گفته مقام‌های امنیتی، این حمله امروز پنجشنبه ۱۳ خرداد در شهرستان انجیل در هرات رخ داد.  

 کبابیانی در روستای خود از مسجد به خانه بازمی‌گشت که هدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفت. مهاجمان پس از ترور این روحانی ، فرار کردند وهیچ فردی به اتهام دست داشتن در این ترور بازداشت نشده و هیچ گروهی هم مسئولیت این قتل هدفمند را به عهده نگرفته است.

او پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی پلیس هرات می‌گوید تحقیقات برای بررسی این حمله و بازداشت عاملان آن آغاز شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کبابیانی، از روحانیون سرشناس و اثرگذار افغانستان بود که در طرفداری از صلح و پایان جنگ سخنرانی می‌کرد. او بارها از طالبان و افراد مسلح خواسته بود دست از خشونت بردارند و به زندگی عادی وارد شوند.

از سال گذشته و پس از امضا توافقنامه صلح بین طالبان و آمریکا، قتل‌های هدفمند در افغانستان شدت گرفت و بسیاری از صداهای تاثیرگذار در جامعه افغان مانند روزنامه‌نگاران، استادان دانشگاه، فعالان حقوق بشر، زنان، دگراندیشان و روحانیون، خاموش شدند.

دولت افغانستان، طالبان را به دست داشتن در این حملات متهم می‌کند و معتقد است که این شورشیان خیال بازگشت به قدرت را در سر می‌پرورانند و درصدد حذف فیزیکی مخالفانشان‌اند تا بتوانند بر جنایت‌های گذشته خود سرپوش بگذارند؛ اما سخنگویان طالبان همواره دست داشتن در این آدمکشی‌ها را رد می‌کنند.

بیشتر از جهان