آتش‌سوزی مهیب در پالایشگاه تهران

«آتش‌سوزی مربوط به مخزن گازوئیل پالایشگاه تندگویان بود»

رسانه‌های ایران عصر چهارشنبه از وقوع آتش‌سوزی مهیبی در جنوب تهران خبر دادند که دود غلیظ و سیاه آن از هر نقطه از پایتخت قابل مشاهده است.

خبرگزاری صداوسیما از قول مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری تهران گزارش داد حادثه در «پالایشگاه شهید تندگویان» اتفاق افتاده است.

به گفته رئیس روابط عمومی پالایشگاه تهران آتش‌سوزی مربوط به مخزن گازوئیل پالایشگاه بود.

اداره بحران استان تهران نیز اعلام کرد که یکی از خطوط اضطرار گاز مایع در پالایشگاه دچار حادثه و آتش‌سوزی شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از اعزام ١٠ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل وقوع حریق پالایشگاه تهران خبر داد.

به گفته مجتبی خالدی در حال حاضر بیمارستان‌های هفتم‌تیر، فیروزآبادی و مطهری در حال آماده‌باش هستند. همچنین بیمارستان‌های جنوبی شهر تهران ۵۰ تخت برای مصدومان احتمالی آماده کرده‌اند.

شاکر خفایی مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران می‌گوید به دلیل اینکه در این حریق فرآورده‌هایی مثل گازوئیل دچار آتش‌سوزی شده است نمی‌توان آتش را خاموش کرد و باید تنها آتش را مهار کرد.

عضو شورای شهر تهران نیز در خصوص ابعاد این حادثه گفت خطر انفجارهای مهیب در پالایشگاه تهران وجود داشت. مجید فراهانی افزود، بیش از یکصد خودرو برای اطفا حریق اعزام شده و خطر انفجارهای مهیب وجود داشت که با تلاش آتش‌نشانی تهران از گسترش حریق به سایر مخازن پر خطر جلوگیری شده است.

در ماه‌های گذشته انفجار و آتش‌سوزی در برخی مراکز صنعتی و حتی هسته‌ای ایران رخ داده که مسئولان از برخی از آنها با عنوان خرابکاری یاد کرده‌اند.

به همین دلیل بروز حوادثی از این دست توجه رسانه‌ها را بیش از پیش به خود جلب کرده است.