معلم مدرسه و مربی آواز کلیسایی در انگلستان به ۴۸ مورد کودک‌آزاری محکوم شد

قربانیان او را «هیولا»یی توصیف می‌کنند که از ۱۳ کودک در طول چهار دهه سوءاستفاده جنسی کرده است

عکس تزئینی است- William WEST / AFP

مارک برگس، ۶۸ ساله در دادگاهی در منطقه پورتسموث به ۴۸ فقره انواع مختلف کودک‌آزاری در مورد ۱۳ نفر محکوم شد .این اتهامات مربوط به سوء‌استفاده جنسی از کودکان زیر ۱۶ سال است. او این اقدامات را در فاصله زمانی سال‌های ۱۹۷۵ تا ۲۰۰۹ انجام داده که به عنوان مربی و سرپرست گروه کر یک کلیسا و معلم مدرسه مشغول به کار بود.

سخنگوی پلیس همپشایر گفت: «بورگس قبلاً معلم موسیقی و استاد گروه کر بوده است. مشاغلی که باعث شده او بارها و بارها با کودکان در تماس باشد. بورگس علاوه بر کاری که در چند کلیسا انجام می‌داد، در مدرسه پسران شهر پورتسموث هم تدریس می کرد.»

در جلسات دادگاه این موضوع مطرح شد که بورگس از موقعیت‌های شغلی خود، چه در محیط مدرسه و چه در گروه کر کلیسا، سوءاستفاده کرد تا به این کودکان نزدیک‌تر شود و اعتماد آنها و بعضاً خانواده‌هایشان را به خود جلب کند.

«این کودکان سپس توسط بورگس مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند. آزارهای جنسی در حین آموزش پیانو در منزل بورگس یا کلیسا یا در ماشین بورگس و در هنگام سفر گروه کر به خارج از شهرستان و در اتاق موسیقی مدرسه صورت گرفته است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از دهه‌ها مخفی نگه داشتن این موضوع ، كودكان -كه هم اكنون بزرگسال هستند- به این نتیجه رسیدند كه این سوءاستفاده را به پلیس گزارش دهند.

آدام ادواردز، بازپرس این پرونده گفت: «من می‌خواهم از شجاعت همه بازماندگان قدردانی کنم. آنها در طول مراحل دادرسی مجبور به یادآوری بدترین تجربیات زندگی خود شده‌اند، اما شهامت و تعهد آنها برای محاکمه مارک بورگس این اطمینان را به آن‌ها داده است که وی به خاطر این جنایات وحشتناک به درستی مجازات خواهد شد.»

برخی از بازماندگان در بیانیه‌ای مشترک، گفتند: «میزان سوء‌استفاده مارک بورگس از همه ما تکان‌دهنده بوده و دنیای ما را دگرگون کرده است. اجبار به مخفی نگاه داشتن چنین راز تاریکی برای چندین دهه، غیر‌قابل توصیف است. یادآوری گذشته و کنار آمدن با آنچه که به دست این هیولا اتفاق افتاده، آسان نبوده است. ما احساساتی داشتیم: موسیقی، آواز و کلیسا بخشی از احساسات ما بود. او از احساسات ما برای اهداف خود سوءاستفاده کرد.»

مارک بورگس در طول دوران بازپرسی و دادگاه، همه اتهامات را رد کرد، ولی ادله و مدارک به حدی بود که نهایتا دادگاه رای به محکومیت او بدهد. رای نهایی دادگاه در مورد میزان محکومیت بورگس روز ۳۰ ژوئن اعلام خواهد شد.

بیشتر از جهان