قهرمان یوروویژن و یک ویدیوی جنجالی: «کوکائین نکشیدم»

مدیران یوروویژن می‌گویند خواننده گروه مانسکین در بازگشت به ایتالیا آزمایش مواد مخدر خواهد داد

در مسابقات یوروویژن ۲۰۲۱، گروه ایتالیایی مانسکین به مقام اول رسید- REUTERS/Piroschka van de Wouw

اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اروپا با انتشار بیانیه‌ای، به گمانه‌زنی درباره استفاده از مواد مخدر در برنامه زنده یوروویژن پاسخ داد.

در مراسم مسابقات امسال موسیقی یوروویژن که شامگاه ۲۲ مه برگزار شد، گروه ایتالیایی مانسکین به مقام اول رسید. برخی از بینندگان گفتند دامیانو دیوید، خواننده اصلی این گروه، در یکی از بخش‌ها ظاهرا در حال مصرف کوکائین دیده می‌شود. او این اتهام را قویا رد کرد.

 در کلیپ ویدیویی مربوط به مراسم، ‌دیوید در حالی که سرش را روی میز خم می‌کند دیده می‌شود، حرکتی که یادآور مصرف کوکائین است. او گفته است دلیل حرکتش آن بوده است که توماس راجی، دیگر عضو گروه، لیوانی را زیر پایش خرد می‌کند.

مانسکین در یک نشست مطبوعاتی پس از مراسم، مصرف مواد مخدر را به شدت رد کرد. دامیانو دیوید در آن جلسه گفت:‌ «توماس یک لیوان را شکست…من مواد مخدر مصرف نمی‌کنم.»

این گروه موسیقی در حساب کاربری اینستاگرام خود نوشت: «ما با مواد مخدر به شدت مخالفیم و هرگز کوکائین مصرف نکرده‌ایم. ما برای آزمایش آماده‌ایم زیرا چیزی برای پنهان کردن نداریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اتحادیه رادیو تلویزیون اروپا، در بیانیه‌ای که روز ۲۳ مه صادر شد، گفت: «ما از گمانه‌زنی‌ها درباره ویدیوی برندگان مسابقه آواز یوروویژن که شب گذشته برگزار شد مطلعیم.»

این نهاد افزود:‌ «گروه اتهامات مربوط به استفاده از مواد مخدر را به شدت رد می‌کند و خواننده مورد نظر پس از بازگشت به ایتالیا، داوطلبانه آزمایش مواد مخدر خواهد داد. او شب گذشته خواستار انجام آزمایش شد، اما اتحادیه رادیو تلویزیون اروپا قادر به هماهنگی برای انجام فوری آزمایش نبود.»

این بیانیه افزود که گروه موسیقی مانسکین، مدیریت آن و رئیس هیاتی که از ایتالیا در یوروویژن شرکت داشتند، گفته‌اند «هیچ‌گونه مواد مخدری در سالن مراسم وجود نداشت» و دیوید در ویدیوی مورد نظر، در حال برداشتن تکه‌های شکسته لیوان است.

بیانیه فوق همچنین می‌گوید‌:‌ «اتحادیه رادیو تلویزیون اروپا تأیید می‌کند که در بازرسی بعدی محل، یک لیوان شکسته پیدا شد. ما کماکان در حال بررسی دقیق ویدیو هستیم و در زمان مقتضی اطلاعات بیشتری منتشر خواهیم کرد.»

گروه موسیقی مانسکین در مراسم اهدای جوایز تاج قهرمانی را بر سر گذاشت، در حالی که بریتانیا با امتیاز صفر مسابقات را به پایان برد.

از اینجا می‌توانید در جریان مهم‌ترین وقایع مراسم قر‌ار بگیرید.

© The Independent

بیشتر از موسیقی