نجات ده‌ها گربه‌سان بزرگ از دست صاحبان باغ‌وحش معروف آمریکایی

مالکان پارکی که صحنه سریال مستند پرتماشاگر «تایگر کینگ» (ببرشاه) بود تحت تعقیب هستند

جانوران ضبط شده به مکان‌های مناسبی برای مراقبت و توانبخشی منتقل خواهند شد - MARC PISCOTTY / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

ماموران فدرال آمریکا، ۶۸ شیر، ببر و دیگر گربه‌سانان بزرگ را که در مالکیت زوجی در ایالت اکلاهما بودند، ضبط کردند.

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یک پلنگ و یک دورگه شیر-ببر را از پارک «تایگر کینگ» در شهر تکرویل نجات داده‌اند.

جفری و لورن بو، مالکان این پارک که صحنه سریال مستند پرتماشاگر «تایگر کینگ» (ببرشاه) بود، از نوامبر سال پیش (۲۰۲۰) به اتهام نقض قانون گونه‌های در معرض خطر و قانون رفاه جانوران تحت تعقیب وزارت دادگستری‌اند.

ستاره این برنامه تلویزیونی، شخصیتی به نام جو اگزاتیک بود که نقش گردآورنده گربه‌سانان بزرگ و آدمی غیرعادی را بازی می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر این گزارش، نام اصلی او جوزف مالدونادوپاساژ است و پس از محکومیت به اجیر کردن کسی برای قتل و نیز نقض قوانین فدرال حیات وحش، دوران حبس ۲۲ ساله خود را می‌گذراند.

زوج بو نیز به نمایش بدون مجوز جانوران و فراهم نکردن مراقبت کافی از آنها متهم شده‌اند.

بازرسان اداره سلامت گیاهان و جانوران وزارت کشاورزی آمریکا دسامبر سال گذشته (۲۰۲۰) هنگام بازرسی پارک پی بردند که گوشت مرغ بی‌استخوان تنها خوراک گربه‌سانان بزرگ بوده است و تنها مکمل غذایی آنها هم نوعی خوراک بود که برای افزایش وزن اسب به کار می‌رود.

به گزارش این بازرسان، نتیجه این رژیم غذایی نامناسب هم به صورت اختلال در رشد، لنگی پا، مشکلات عصبی و عوارض پوستی بروز کرده بود.

بنا بر این گزارش، جانوران ضبط شده به مکان‌هایی مناسب برای مراقبت و توانبخشی منتقل خواهند شد.

بیشتر از زندگی