اظهارات نژادپرستانه رهبر رژه افتخار جنجال آفرید

دان گروندمن: ما یک گروه نژادپرست صلح‌جو هستیم

Michal CIZEK / AFP

جلسه شورای شهر «مودستو» در کالیفرنیا با اظهارات رهبر رژه افتخار دگرجنس‌گرایان که تصادفی سازمانش را «گروه نژادپرست» خواند، به جنجال کشید.

«دان گروندمَن» ضمن دفاع از «ائتلاف ملی دگرجنس‌گرایان» از شورای شهر تقاضا کرد به این سازمان برای برگزاری رژه افتخار دگرجنس‌گرایان در پارک گراسیدا در مودستو در ماه جاری، مجوز بدهد.  

او و دیگر هواداران این رژه با گروه‌های بزرگتری از مخالفانشان روبه‌رو شدند که می‌گفتند این رویداد تبعیض‌آمیز است و ادبیات برگه‌های آگهی آن، اغلب توسط سفیدپوستان برتری‌طلب استفاده شده است. 

آقای گروندمن که بارها به تلاش‌های ناموفقی برای احراز مقام‌های محلی دست زده است، گفت:«ما خطایی نکرده‌ایم. ما در کل یک گروه نژادپرست صلح‌جو هستیم».

گروه‌های حاضر در محل بلافاصله با هیاهو واکنش نشان دادند و به آن اعتراف تصادفی خندیدند و دست زدند. رهبران شورای شهر هم به آن خطای لفظی واکنش نشان دادند.

آقای گروندمن سعی کرد اظهاراتش را پس بگیرد، اما تلاش او در میان همهمه تظاهرات کنندگان کم شد.

فعالان گروه‌های تراجنسی و دیگران، از جمله پسر علنا همجنس‌گرای یکی از سازمان دهندگان آن رویداد، در آن جلسه سخنرانی کردند. او گفت مادرش در کودکی به او آموخته است که به «تمدن غرب که توسط مردان اروپایی ساخته شده و سپس به دست آنها در اینجا برای بزرگترین ملت جهان ایجاد شده است» باور داشته باشم.

آگهی‌های این رویداد می‌گوید که این رژه برای قدردانی از همه چیز، از «کودکان متولد شده و نشده» تا «تمدن غرب» است.

آقای گروندمن به خانم «آه» گفت او نژادپرستی را «بهانه قرار داده» است و افزود، گروه او تنها در صدد «تجلیل از زندگی» هستند.

او همچنین با اشاره به کسانی در میان حضار که نکته‌های اظهار شده توسط او را در آن جلسه رد می‌کردند، مخالفان این رژه را «دلقک‌های نژادپرست» خواند. 

قرار است ظرف چند روز آینده شورای شهر در مورد صدور مجوز برای «رژه افتخار» گروه آقای گروندمن در اواخر ماه جاری، تصمیم بگیرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent

بیشتر از جهان