کره شمالی از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کنار کشید

کره جنوبی، ترکمنستان، لبنان و سریلانکا در این گروه باقی ماندند

در حال حاضر با سه بازی باقی مانده، کره شمالی در رده چهارم گروه H قرار دارد- ISAAC LAWRENCE / AFP

روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در بیانیه‌ای شایعات پیرامون کناره‌گیره کره شمالی از مسابقات مقدماتی ماه آینده برای فینال جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر را تأیید کرد.

اسوشییتدپرس با انتشار گزارشی در آن زمینه، نوشت که پیونگ یانگ هنوز دلیل رسمی خود را برای انصراف از مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر بیان نکرده است، اما رسانه‌های کره جنوبی می‌گویند دلیل آن اقدام نگرانی‌های پیرامون همه‌گیری کرونا برای محافظت از ورزشکاران آن کشور بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رویترز نیز گزارش کرده است که کره شمالی پیش از این نیز به علت شیوع کرونا از بازی‌های المپیك تابستان امسال در توكیو کنار کشیده بود.

انصرف کره شمالی از ادامه حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر به معنای از دست دادن فرصت شرکت در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است که قرار است در چین برگزار شود، زیرا رقابت‌های جام جهانی و تورنمنت قاره‌ای با هم ترکیب می‌شوند.

در حال حاضر با سه بازی باقی مانده، کره شمالی در رده چهارم گروه H قرار دارد. کره جنوبی قرار است در مسابقات مقدماتی گروه H در شمال سئول، میزبان کره شمالی، ترکمنستان، لبنان و سریلانکا باشد. به گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا، کناره‌گیری کره شمالی به کمیته برگزاری مسابقات فیفا ارجاع داده می شود، و جزئیات بیشتر در مورد جدول رده بندی گروه H در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

بیشتر از فوتبال