زانیار خسروی، خواننده پاپ، ممنوع‌الکار شد 

دلیل ممنوعیت او از کار، انتشار ویدیویی از دابسمش دختران در اینستاگرام عنوان شده است

بهمن بابازاده، روزنامه‌نگار حوزه موسیقی، با بازنشر ویدیوی زانیار خسروی در صفحه توییترش، به ممنوع‌الکاری این خواننده اعتراض کرد‌‌ـ عکس از توییتر

 خواننده پاپ ایران، زانیار خسروی، با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی اینستاگرام خود اعلام کرد بار دیگر ممنوع‌الکار شده است.

به گفته زانیار خسروی، وزارت ارشاد در تماسی تلفنی با تهیه کننده‌اش، اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی به او مجوز کار نمی‌دهند، آن هم به دلیل انتشار ویدیویی از دابسمش دختران!

زانیار خسروی می‌گوید: «باز هم قوانین نانوشته. طبق کدام قانون نباید فیلمی از طرفدارانم بگذارم؟ از کی انتشار استوری با حجاب جرم شده و ما بی‌خبریم؟»

به گفته زانیار خسروی، او در ده سال فعالیت هنری‌اش، شش سال ممنوع‌الکار بوده‌ است. 

بهمن بابازاده، روزنامه‌نگار حوزه موسیقی، با بازنشر ویدیوی زانیار خسروی در صفحه شخصی توییتر خود، به نقل از آقای خسروی نوشته است: «دنبال این هستید که ما را به زور از مملکت فراری دهید؟ به‌جای آنکه بگویید فلانی مهاجرت کرد بپرسید چه کسی باعث مهاجرتش شده؟ کثافت بگیرد این مدل کار کردن را...»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طی ۲۴ ساعت گذشته کاربران شبکه‌های اجتماعی با همرسانی این ویدیو در فضای مجازی، به تصمیم وزارت ارشاد اعتراض و با هشتگ «صدا خاموش شدنی نیست» از زانیار خسروی حمایت کردند.

پیش‌تر، سازمان گزارشگران بدون مرز به مناسبت «روز جهانی مبارزه با سانسور سایبری»، فهرستی از ۲۰ نهاد دولتی و غیردولتی که بدترین کارنامه را در سرکوب سایبری دارند، منتشر کرد که نام «شورای عالی فضای مجازی ایران» در آن آمده بود. در این گزارش، کنترل اینترنت و گزینشی کردن دسترسی‌ها، فیلتر کردن وب‌سایت‌های خبری و اپلیکیشن‌‌هایی مانند تلگرام، واتس‌اپ و توییتر از روش‌های مورد استفاده ‌برای سانسور عنوان شده بود. 

روزنامه کیهان سال گذشته از بی‌توجهی وزارت ارتباطات مبنی بر رها کردن شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرده و خواستار برخورد با این فضا و اعمال محدودیت بر شبکه‌های اجتماعی شده بود. پس از آن، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران از افزایش رصد فضای مجازی و برخورد با شهروندان به‌ویژه کاربران اینستاگرام به بهانه «هنجارشکنی» خبر داد. 

با شیوع کرونا، استفاده از شبکه‌های اجتماعی در زندگی افراد افزایش چشمگیری یافته و به دنبال آن، کنترل شهروندان در فضای مجازی، احضار و بازداشت آنان به بهانه‌هایی چون بی‌حجابی در فضای مجازی یا انتشار تصاویر غیراخلاقی و مانند این‌ها شدت گرفته است.

بیشتر از موسیقی