فرمانده نیروی قدس در تماس با رئیس دفتر حماس: از شما حمایت می‌کنیم

درگیری حماس و اسرائیل بر مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی در وین هم سایه افکنده است

قاآنی با تمجید از حماس، حملات اسرائیل را محکوم کرد - عکس از تسنیم

فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، حمایت جمهوری اسلامی از این گروه را اعلام کرد.

به گزارش صداوسیما، قاآنی با تمجید از آنچه که مقاومت خواند، حملات اسرائیل را محکوم کرد.

در مقابل اسماعیل هنیه نیز از مواضع جمهوری اسلامی تشکر کرد.

فرمانده سپاه قدس، همچنین در گفتگوی تلفنی دیگری با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی عملکرد اسرائیل را مغایر با عرف بین‌الملل خواند.

از سوی دیگر، حمایت جمهوری اسلامی از حماس بر روند مذاکرات وین نیز سایه افکنده است.

در همین راستا، ۴۴ سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری این کشور، مذاکرات آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی را در وین نگران کننده دانسته و خواستار توقف آن شده‌اند.

این نمایندگان جمهوری‌خواه نوشته‌اند «تروریست‌های فلسطینی» در غزه، غیرنظامیان را در شهرهای اسرائیل از جمله اورشلیم، پایتخت این کشور هدف حملات موشکی قرار داده‌اند و ادامه مذاکرات و ارائه میلیاردها دلار تخفیف در تحریم، بدون شک به حمایت ایران از حماس و سایر سازمان‌های تروریستی که به آمریکایی‌ها و متحدان این کشور حمله می‌کنند، کمک خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخشی از این نامه که روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت به جو بایدن ارسال شده، آمده است دولت آمریکا حماس را از دهه ۱۹۹۰ به عنوان یک سازمان تروریستی در نظر گرفته است. این در حالی است که دولت ایران طی درگیری‌های فعلی با اسرائیل از حملات موشکی این گروه حمایت می‌کند.

همچنین، نماینده ویژه دولت دونالد ترامپ در امور ایران و قائم مقام مشاور امنیت ملی در دولت جرج بوش، روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری فاکس گفت که ایران با تأمین موشک‌هایی که حماس به اسرائیل شلیک می‌کند، در درگیری‌های اسرائیل و فلسطینی‌ها «قطعاً» نقش دارد. آبرامز گفت «۱۰ یا ۱۵ سال پیش امکان نداشت که حماس این همه موشک دوربرد به اسرائیل بزند.»

او گفت قاسم سلیمانی «مسئول انتقال تکنولوژی، قاچاق راکت‌ها به غزه، و آموزش ساخت موشک به نیروهای حماس بود. حماس امروز قابلیت‌هایی دارد که قبلاً نداشت.»

از عصر دوشنبه ۲۰ اردیبهشت درگیری‌هایی بین اسرائیل و فلسطین آغاز شده است و حماس و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی بیش از هزار موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده‌اند. در این حملات حداقل ۷ نفر از جمله یک کودک کشته شده‌اند. آسوشیتدپرس نیز گزارش کرده که حملات هوایی اسرائیل تاکنون موجب کشته شدن حداقل ۶۷ نفر از جمله ۱۶ کودک است. آماری که هر لحظه رو به افزایش است.