تلاش دختر شایسته میانمار برای جلب حمایت بین‌المللی از جنبش دموکراسی‌خواهی

از زمان کودتای نظامی در میانمار و در جریان اعتراضات بیش از ۷۸۰ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند 

ماتوذار وینت لوین اهل میانمار در جریان مسابقه بنری را در دست گرفت که روی آن نوشته شده بود: «برای میانمار دعا کنید.»- Rodrigo Varela/Getty Images/AFP

دختر شایسته میانمار امیدوار است بتواند از رقابت‌های بین‌المللی امسال انتخاب «دوشیزه جهان» در آمریکا، به عنوان فرصتی برای انتقاد از کودتاگران و حمایت از جنبش دموکراسی‌خواهی در کشورش استفاده کند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، ماتوذار وینت لوین، زمانی که دختری نوجوان بود، در حال تماشای مراسم انتخاب دوشیزه جهان آرزو کرد کاش او به نمایندگی از کشورش، میانمار، در این رقابت‌ها حضور یابد.

او سال گذشته وارد رقابت‌های ابتدایی داخلی شد و در نهایت تاج دختر شایسته یا دوشیزه سال میانمار را بر سر گذاشت و این هفته برای شرکت در رقابت‌های انتخابی دوشیزه جهان در فلوریدا، راهی ایالات متحده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون و به دنبال کودتای نظامی فوریه گذشته در میانمار، نمایندگی کشورش در این رقابت‌ها معنای جدیدی برای ماتوذار یافته است و او می‌خواهد از این فرصت برای جلب توجهات بین‌المللی به جنبش دموکراسی‌خواهی میانمار و درخواست کمک بین‌المللی برای آزادی رهبران منتخب دستگیر شده در آن کشور، استفاده کند.

او قبل از سفر به آمریکا، در اعتراض به رفتار کودتاچیان با معترضان در میانمار گفت: «مردم ما را مانند حیوانات می‌کشند ... انسانیت کجاست؟ لطفا به ما کمک کنید. ما اینجا درمانده شده‌ایم.»

به نوشته نیویورک تایمز، او روز پنجشنبه و در صحنه‌ای چشمگیر در جریان نمایش لباس‌های ملی شرکت کنندگان در رقابت امسال دوشیزه سال، بنری را در دست گرفت که روی آن نوشته شده بود: «برای میانمار دعا کنید.»

مسابقه نهایی برای انتخاب دوشیزه جهان، روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

از زمان کودتای نظامی در میانمار و آغاز اعتراضات مردمی به آن، تاکنون بیش از ۷۸۰ تن کشته و بیش از ۳۹۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

بیشتر از جهان