دونالد ترامپ: «ضعف» بایدن عامل حمله‌های حماس به اسرائیل است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا هشدار داد که با این رویکرد جو بایدن، حمله‌های جدیدی علیه متحدان آمریکا انجام خواهد شد

ترامپ می‌گوید در دوره بایدن جهان بی‌ثبات‌تر و ناامن‌تر می‌شود-Jim WATSON, Dominick Reuter / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، «ضعف» جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی را عامل افزایش حمله‌های حماس به اسرائیل عنوان کرد. حماس وعده تبدیل اسرائیل به «جهنم» را داده است.

دور جدید ناآرامی‌ها، از روز جمعه در مسجد‌الاقصی‌ آغاز شد و به خشم فلسطینی‌ها نسبت به اسرائیلی‌ها که آنها را «غاصب» زمین‌های خود می‌دانند، دامن زد. حمله‌های موشکی و راکتی بین اسرائیل و حماس در روزهای اخیر همچنان ادامه داشته و تشدید شده است. این حمله‌ها تا کنون ده‌ها کشته و مجروح بر جا گذاشته است.

دونالد ترامپ در واکنش به این وضعیت در بیانیه‌ای که در وب‌سایت او منتشر شده، نوشت: «زمانی که من در قدرت بودم دشمنان اسرائیل می‌دانستند که ایالات‌متحده قویا پشت اسرائیل ایستاده و در صورتی که مورد حمله واقع شود، واکنش نشان خواهد داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ در ادامه نوشت: «در دوره بایدن، جهان ناامن‌تر و بی‌ثبات‌تر خواهد شد. آن هم به دلیل ضعف بایدن و حمایت نکردن او از اسرائیل. چنین روندی به حمله‌های جدید به متحدان ما منجر خواهد شد. آمریکا همچنان باید حامی اسرائیل باشد و نشان دهد که از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند.»

این در حالی است که ایلهان عمر، نماینده دمکرات آمریکایی، اسرائیل را به «اقدام تروریستی» در غزه متهم کرده است.

حماس آغازگر شلیک راکت‌ها به اسرائیل از غزه بود که تحت کنترل این گروه قرار دارد.

دولت بایدن می‌گوید گزارش‌های تیم امنیت ملی درباره تشدید خشونت‌ها را دریافت کرده و به دنبال کاهش تنش‌ها است. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که آمریکا حمله‌های راکتی حماس و دیگر گروه‌ها شامل حمله به اورشلیم را محکوم کرده و بایدن از امنیت اسرائیل حمایت می‌‌کند.

بیشتر از جهان