کشته شدن دو بسیجی در استان سیستان و بلوچستان

در چهار روز گذشته، سه نیروی نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در درگیری مسلحانه در سیستان و بلوچستان کشته شدند

شهرستان نیک‌شهر به‌طور متناوب صحنه درگیری‌های مسلحانه بوده است- عکس از کمپین فعالین بلوچ

علی اکبر صفوی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان از کشته شدن دو عضو نیروی بسیج در درگیری با کسانی که وی آنها را اشرار مسلح خوانده، خبر داد.

صفوی به خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران گفت که خدابخش غریب، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج هیچان و "مسلم درزاده" از بسیجیان این پایگاه عصر دیروز جمعه، در روستای هیچان نیکشهر در جنوب استان سیستان و بلوچستان کشته شدند.

او توضیح بیشتری در باره این درگیری مسلحانه ارائه نداد.

روز چهارشنبه گذشته نیز، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی از کشته شدن رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان در پی درگیری با افراد مسلح خبر داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیستان و بلوچستان، در سال‌های اخیر صحنه درگیری مسلحانه نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی با طیفی از جریان‌های محلی بوده است. مقامات جمهوری اسلامی، این عده را قاچاقچی، اشرار و تروریست معرفی می‌کنند.

اسفند ماه سال پیش، کشته و زخمی شدن بیش از ۱۵ سوخت‌بر، به وقوع اعتراضاتی در شهرهای بلوچ‌نشین و درگیری مردم با نیروهای نظامی و امنیتی انجامید. 

سازمان ملل متحد روز جمعه ۱۵ اسفند اعلام کرد دست‌کم ۱۲، تا حداکثر ۲۳ نفر، در اعتراض‌های مردم استان سیستان و بلوچستان به تیراندازی نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران به سوخت‌بران بلوچ و معترضان به کشتار آنها، جان خود را از دست داده‌اند.

حدود دوسال پیش نیز در تاریخ  ۱۳ بهمن ۱۳۹۷، در جریان حمله مسلحانه گروه جیش العدل به پایگاه سپاه پاسداران در نیکشهر یک مامور کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.