آمریکا از هر زمان دیگری گرم‌تر شده است

در ۴۸ ایالت سرزمین اصلی – بدون احتساب آلاسکا و هاوایی – میانگین دما در سی سال گذشته به رکورد ۱۱.۸ درجه سانتیگراد رسیده است

دمای میانگین معمول در آغاز قرن بیست و یکم ۱۱.۳ درجه سانتیگراد بود-Spencer Platt/Getty Images/AFP

داده‌های فدرال ایالات متحده که روز سه‌شنبه منتشر شده است نشان می‌دهند بحران تغییرات آب و هوایی یک رویه جدید را در کشور بنا نهاده است؛ این که آمریکا از هر زمان دیگری گرم‌تر شده است.

اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا میانگین مشخصه‌های آب و هوایی یا رویه معمول در این حوزه را از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۰ منتشر کرده که شامل گزارش‌های حدود ۸۷۰۰ مرکز هواشناسی کشور است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این داده‌ها، که هر ده سال یک بار به‌روزرسانی می‌شوند، یک نمای کلی را در اختیار مردم آمریکا می‌گذارد و آنها می‌توانند ببینند امروز، در مقایسه با سی سال پیش، تحت چه شرایط آب و هوایی زندگی می‌کنند.

مایکل پلکی از مدیران اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست تایید کرد که در ۴۸ ایالت سرزمین اصلی – بدون احتساب آلاسکا و هاوایی – میانگین دما در سی سال گذشته به رکورد ۱۱.۸ درجه سانتیگراد رسیده است.

در گزارش میانگین مشخصه‌های آب و هوایی یا رویه معمول ۱۹۷۱ تا ۲۰۰۰ این اداره، دمای میانگین معمول در آغاز قرن بیست و یکم ۱۱.۳ درجه سانتیگراد بود و میانگین دمای قرن بیستم ۱۱.۱ درجه بود.

از زمان ثبت نخستین داده‌ها در این حوزه در دوره ۱۹۰۱ تا ۱۹۳۰، دو گزارش آخر اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا نشان دهنده بیشترین میزان افزایش متوسط دما در سرزمین اصلی ایالات متحده بوده‌اند.

بیشتر از جهان