فیسبوک درباره تعلیق دائمی حساب کاربری دونالد ترامپ تصمیم‌گیری می‌کند

این رسانه‌ اجتماعی دسترسی دونالد ترامپ به حساب کاربری‌اش را در تاریخ ششم ژانویه ۲۰۲۱ مسدود کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا ـ AFP

هیات مستقل نظارتی فیسبوک در توییتی اعلام کرد که روز پنجم ماه مه، درباره تعلیق دائمی حساب‌های کاربری دونالد ترامپ و یا امکان بازگشت او به شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرم تصمیم‌ خواهد گرفت.

فیسبوک از جمله رسانه‌های اجتماعی است که دسترسی دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق آمریکا به حساب کاربری‌اش را در تاریخ ششم ژانویه ۲۰۲۱ و به دنبال یورش شماری از حامیان او به ساختمان کنگره آمریکا، مسدود کرد. فیسبوک سپس رسیدگی به پرونده را به هیات نظارتی خود متشکل از ۲۰ عضو مستقل، واگذار کرد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک گفت که تعلیق حساب کاربری ترامپ برای کاهش خطر خشونت در زمان مراسم تحلیف جو بایدن، اهمیت داشت.

فیسبوک این هیات را مسئول رسیدگی به پرونده یکی از شناخته‌شده‌ترین و قدرتمندترین کاربران خود کرد.

تصمیم این هیات درباره پرونده ترامپ، توجه زیادی را متوجه این هیات نسبتا جدید خواهد کرد که در نوع خود و در شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی بی‌مانند است.

هیات نظارتی فیسبوک در نیمه ماه آوریل گفت که زمان دریافت دیدگاه‌های عمومی درباره پرونده دونالد ترامپ را تمدید کرده است.

این هیات در آن زمان گفت که پرونده ترامپ، با بیش از ۹ هزار نظر مردمی، بیش از هر پرونده و موضوع، سوژه نظرهای مردمی بوده است.

توییتر در ماه ژانویه ۲۰۲۱ اعلام کرد که حساب کاربری ترامپ را برای همیشه مسدود کرده و دلیل این اقدام را «خطر تحریک به خشونت»‌ اعلام کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسابت کاربری آقای ترامپ در توییتر بیش از ۸۸ میلیون دنبال‌کننده داشت.

دونالد ترامپ حدود یک ماه پیش، در فروردین ماه گفت ترجیح می‌دهد در توییتر صفحه نداشته باشد و شاید شبکه اجتماعی اختصاصی خودش را راه‌اندازی کند تا بتواند به دنیای رسانه‌های اجتماعی بازگردد، اما بیانیه‌های مطبوعاتی را ترجیح می‌دهد زیرا به اندازه شبکه‌های ‌اجتماعی وقت‌گیر نیستند.

رئیس جمهوری سابق در مصاحبه با فاکس نیوز این مطالب را عنوان کرد و گفت که از بیانیه‌های مطبوعاتی رسمی خوشش می‌آید زیرا «مجبور نیست خیلی مواظب تعداد تک‌تک کلماتش باشد.»

آقای ترامپ گفت: «‌‌دیگر تو را زیر ذره‌بین نمی‌گذارند. راستش چون بیانیه کمتر می‌دهیم، کیفیتش بیشتر می‌شود.»

اندکی پیش‌تر، و با گذشت سه ماه از قطع دسترسی ترامپ به شبکه‌های اجتماعی، یکی از مشاوران عالی او از راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی جدید خبر داد و گفت که دونالد ترامپ دو تا سه ماه دیگر با شبکه اجتماعی خودش بازمی‌گردد.

ترامپ پیش از ورود به کاخ سفید علاوه بر تجارت و ساخت و ساز در حوزه رسانه و اجرا نیز چهره‌ای شناخته شده و موفق بود و به گفته این مشاور ترامپ، ‌شبکه اجتماعی رییس‌جمهور سابق به «داغ‌ترین» شبکه اجتماعی تبدیل می‌شود و بازی را تغییر خواهد داد.