ترامپ برنامه قطعی انتخاباتی‌اش را سال آینده اعلام می‌کند

دونالد ترامپ می‌گوید؛ اگر دموکرات بود در کوه راشمور جایگاهی داشت

 آقای ترامپ می‌گوید دمکرات‌ها می‌خواهند این بنای یادبود را «منفجر» کنند-SAUL LOEB / AFP

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده می‌گوید اگر دمکرات می‌بود تا الآن تندیس سنگی او را درون ستون‌های گرانیتی کوه راشمور تراشیده بودند.

ترامپ همچنین گفته بود دمکرات‌ها می‌خواهند این بنای یادبود روسای جمهور ایالات‌متحده را «منفجر» کنند.

این بنای یادبود تئودور روزولت، جورج واشینگتن، آبراهام لینکلن و توماس جفرسون، از دل‌مشغولی‌های دیرین آقای ترامپ است و این اظهارات وی که به‌صورت آواپیام (پادکست) جدیدی در روز چهارشنبه منتشر شد، خواه تناقض‌آمیز باشد خواه  منسجم، تازه‌ترین اظهارنظر او دراین‌باره است.

آقای ترامپ همچنین به دان بونگینو مجری این برنامه آواپیامی گفت به «زودی» یک گردهمایی برگزار خواهد کرد و احتمال دارد بلافاصله بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۲۲ برنامه‌های خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را اعلام کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بونگینو هم که یکی از هواداران دو آتشه آقای ترامپ است در این برنامه گفت رئیس‌جمهور سابق آمریکا قبل از پیوستن به حزب جمهوری‌خواه هم هالیوود را شیفته خود کرده بود و اگر به حزب دمکرات پیوسته بود تا الآن مجسمه‌اش را در کوه راشمور جا داده بودند.

آقای ترامپ هم در پاسخ گفت: می‌دانم، می‌دانم. بله بله. همین‌طور می‌شد.

او پیش‌ازاین هم  گفته بود که چهره‌اش برازنده این بنای یادبود است و پس‌ازآن که در اخبار آمد دفتر وی با کریستی نوئم فرماندار داکوتای جنوبی برای صحبت در مورد چنین طرحی تماس گرفته است در پیامی توییتری در اوت ۲۰۲۰ نوشته بود «به نظرم بدفکری نیست!».

او گفته بود: با توجه به دستاوردهای فراوان سه سال و نیم نخست، شاید بیش از هر رئیس‌جمهور دیگری شایستگی داشته باشم.

طبق گزارش‌ها خانم نوئم در مراسم آتش‌بازی روز استقلال ایالات‌متحده در ۴ ژوئیه ۲۰۲۰ نیز نمونه‌ای کوچک و ۱۰۰۰ دلاری از بنای یادبود کوه راشمور را به آقای ترامپ هدیه داده بود که ۱ متر و ۳۰ سانتی‌متر ارتفاع داشت و در آن چهره ترامپ در کنار چهره واشینگتن، جفرسون، روزولت و لینکلن قرار داشت.

آقای ترامپ سپتامبر پارسال هم در یک گردهمایی تبلیغاتی گفته بود  پس از سخنرانی‌اش به مناسب روز استقلال در کوه راشمور طبق نظرسنجی‌ها محبوبیت وی «مانند موشکی زیبا» در حال اوج گرفتن است.

آقای ترامپ در آن سخنرانی گفته بود: «برای آن بتوانید زیبایی را تجسم کنید باید بگویم مثل این شامگاه محشر است. خورشید رو به غروب و سیمای باشکوه این قهرمانان بزرگ کشور ما. قهرمانان کشور ما.

اما حضرات می‌خواهند کوه راشمور را منفجر کنند.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه روز چهارشنبه با آقای بونگینو گفت احتمال دارد، برای رسیدن به دومین ریاست جمهوری، خود وارد میدان شود و برای وی فرقی ندارد که عملکرد جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای خوب باشد یا بد.

آقای ترامپ گفت: «به‌طورجدی این موضوع را بررسی می‌کنم و به نظرم مناسب‌ترین زمان هم بلافاصله بعد از انتخابات ۲۲ باشد. نظر من این است.

می‌توانم زودتر هم دست‌به‌کار بشوم اما فکر می‌کنم زمان مناسب بلافاصله بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای باشد به‌خصوص اگر نتیجه خوبی هم در انتخابات گرفته باشیم. راستش را بخواهید در حال حاضر مطمئن نیستم نتیجه خوبی در انتخابات به دست نیاوریم اما مطمئن هم نیستم نتیجه خوبی هم به دست آوریم.

© The Independent

بیشتر از جهان