ترامپ با گردهمایی‌های «ماگا» بازمی‌گردد

ترامپ در پی ازسرگیری گردهمایی‌های «دوباره به آمریکا عظمت بدهیم»

JOE RAEDLE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

بنا به گزارش‌ها، دونالد ترامپ در پی آن است تا دوباره با برگزاری گردهمایی‌های خود موسوم به ماگا (دوباره به آمریکا عظمت بدهیم) به خیابان‌ها بازگردد.

منابع آگاه نزدیک به رئیس جمهور سابق آمریکا به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته‌اند آقای ترامپ دوباره فکر برگزاری این راهپیمایی‌ها به سرش افتاده است و امکان دارد به‌ زودی در ماه مه و پس از سپری شدن نخستین ۱۰۰ روز دوران ریاست جمهوری جو بایدن، گردهمایی‌های حضوری ماگا را برگزار کند.

این منابع آگاه به سی‌ان‌ان گفتند: «قطعا آرایش این گردهمایی‌ها متفاوت خواهد بود اما در سال ۲۰۲۰ در برگزاری آن به خوبی عمل کرده بودیم و احتمال دارد دوباره از بسیاری از همان دست‌اندرکاران استفاده کنیم.»

منبع آگاهی گفت که آقای ترامپ «دلتنگ بازگشت به سرخط‌های خبری» و به دست گرفتن سررشته امور در کاخ سفید است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ همچنین اعلام کرده است که قصد دارد برای تبلیغات علیه سناتور لیزا مورکوسکی به آلاسکا سفر کند. خانم مورکوسکی یکی از انگشت‌شمار جمهوری‌خواهانی بود که به محاکمه وی بابت برانگیختن شورش در ساختمان کنگره رای داده بود.

با توجه به در پیش بودن انتخابات کنگره در سال ۲۰۲۲ احتمال دارد رئیس جمهور سابق ایالات متحده در نخستین گام خود برای ازسرگیری حضور فعال در سیاست، از نامزدهایی حمایت کند که از راهبردهای گردهمایی‌های ماگا پیروی کنند.

به گفته منابع آگاهی که در فعالیت‌های آقای ترامپ پس از دوران ریاست‌‌جمهوری‌اش دستی دارند او به طور مرتب با نامزدهای بالقوه انتخابات کنگره دیدار می‌کند تا در نهایت افراد مورد پشتیبانی خود را برگزیند.

بر اساس ادعای یک منبع آگاه او حتی نامزدهایی را هم که قصد حمایت از آنها را ندارد به دفتر کارش در اقامتگاه مارالاگو واقع در فلوریدا دعوت می‌کند تا از تقلای ‌آنها برای کسب حمایت وی لذت ببرد.

به زودی یک کرسی ایالت فلوریدا در مجلس سنا خالی می‌شود و بر اساس گزارش نشریه پولتیکو آقای ترامپ چهار جمهوری‌خواه را که در پی شرکت در انتخابات برای به دست آوردن این کرسی هستند به دیدار خود دعوت کرده بود تا وی را برای کسب حمایت از خود متقاعد کنند.

بنا به ادعای پولتیکو، التماس‌های نامزدهای جمهوری‌خواه در این جلسه هم‌زمان با آقای ترامپ، یادآور مجموعه داستانی «بازی‌های گرسنگی» بود و هر چهار نفر سعی داشتند برای جلب حمایت رئیس جمهور سابق آمریکا همدیگر را از گود خارج کنند.

آقای ترامپ هنوز قصد خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ را اعلام نکرده است و با این کار باعث ناراحتی فراوان راهبردپردازان حزب جمهوری‌خواه شده است.

وفاداران به آقای ترامپ در حزب جمهوری‌خواه دوست دارند او هرچه زودتر اعلام آمادگی کند تا برای مقابله با چالش‌های اصلی آینده مهیا شوند و هراس دارند که اگر او اعلام حضور خود را خیلی به تعویق بیاندازد برخی از نامزدها مثل رون دسانتیس، فرماندار فلوریدا و مایک پنس معاون سابق ریاست جمهوری، دست بالا را پیدا کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان