نتیجه نظرسنجی: «کامالا هریس سزاوار ریاست‌جمهوری نیست»

۵۱ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی نظر مثبتی به معاون رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده ندارند

بایدن در اوت سال ۲۰۲۰ هریس را نامزد معاونت ریاست جمهوری کرد - 

POOL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

بیشتر رای‌دهندگان آمریکایی، نسبت به کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، نظر مثبتی ندارند و مخصوصا رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، او را واجد شرایط ریاست‌جمهوری نمی‌دانند.

تازه‌ترین نظرسنجی تلفنی و آنلاین موسسه «راسموسن ریپورتز» نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی، نسبت  به خانم هریس نظر مثبتی ندارند. در مقابل، نظر ۴۶ درصد از رای‌دهندگان بالقوه نسبت به او، مثبت است.

این نتایج پس از نظرسنجی از یک هزار رای‌‌دهنده بالقوه در روزهای ۱۹ و ۲۰ ماه آوریل به دست آمد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بدبینی نسبت به آمادگی خانم هریس برای ریاست‌جمهوری، به ویژه در میان جمهوری‌خواهان، بالا بود و ۷۴ درصد آن‌ها اعلام کردند که وی را واجد شرایط تصدی این سمت نمی‌دانند؛ اما در میان رای‌دهندگان مستقل هم به معاون آقای بایدن اعتماد چندانی وجود ندارد. ۴۸ درصد رای‌دهندگان مستقل گفته‌اند که خانم هریس «اصلا واجد شرایط نیست». این در حالی است که در میان دموکرات‌ها، تنها ۱۸ درصد از پرسش‌شوندگان گفتند که خانم هریس شرایط لازم برای احراز این سمت را ندارد.

کامالا هریس، در انتخابات داخلی حزب دموکرات در سال ۲۰۲۰ حتی در ایالت خود، کالیفرنیا، هم عملکرد چندان درخشانی نداشت، اما آقای بایدن اواخر ماه اوت و با نزدیک شدن تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری، خانم هریس را به عنوان نامزد معاونت ریاست‌جمهوری برگزید. او نخستین زن، نخستین سیاهپوست و نخستین آسیایی‌تباری است که به معاونت رئیس‌جمهوری ایالات متحده منصوب شده است.

بیشتر از جهان