بدترین آرسنال تاریخ با مربیگری آرتتا

این اولین بار از شروع مسابقات لیگ برتر در سال ۹۲ است که چنین اتفاقی برای آنها می‌افتد

ناراحتی دنی سبایوس بازیکن آرسنال پس از شکست مقابل اورتون - Justin Setterfield / POOL / AFP

در حالی که تنها چند روز از تنش در فوتبال اروپا می‌گذرد و به نظر می‌رسید عصبانیت هواداران تیم‌های انگلیسی فروکش کرده باشد، اما هواداران آرسنال هنوز از اتفاقات افتاده خشمگین هستند و پیش از بازی شب گذشته مقابل تیم فوتبال اورتون بیرون ورزشگاه امارات دست به اعتراض زدند و خواهان کناره‌گیری مالک آمریکایی باشگاه استن کرونکه بودند.

در این فصل تیم آرسنال بدون شک بدترین فصل مسابقات خود در لیگ برتر انگلستان را سپری می‌کند و هواداران این تیم خواستار تغییرات در سطح مدیریتی هستند. با این حال تیم فوتبال آرسنال در هفته سی و سوم مسابقات لیگ برتر انگلستان مقابل تیم فوتبال اورتون قرار گرفت و بازهم در خانه متوقف شد و نتیجه را یک بر صفر واگذار کرد.

اورتون در این مسابقه فقط به دنبال کسب سه امتیاز بود و برای این‌که از کورس در بالای جدول و کسب عنوان چهارمی عقب نماند بازی را تهاجمی آغاز کرد و در نیمه نخست تیم برتر میدان بود و در دقیقه ۱۴ می‌توانست روی ضربه کالورت لوئین به گل برسد که موفق به انجام آن نشد. ریچارلیسون نیز در میانه نیمه نخست شانس باز کردن دروازه آرسنال را داشت اما او نیز در این امر ناکام ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم شرایط متفاوت‌تر بود و آرسنال با صحبت‌های آرتتا نمایش بهتری ارائه داد و چند موقعیت گلزنی را به وجود آورد که پیکفورد، دروازه‌بان اورتون و تیم ملی انگلستان، مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. اما برخلاف جریان بازی این اورتونی‌ها بودند که روی یک حرکت و ضربه از سوی ریچارلیسون و با اشتباه دروازه‌بان آرسنال، برند لنو، در دفع توپ و گل به خودی یک بر صفر پیش افتادند. تلاش‌های آرسنال برای جبران این گل خورده نتیجه نداشت و بدون شک پیکفورد در این مسابقه بهترین بازیکن اورتون بود که موقعیت‌های مسلم و گلزنی را از تیم آرسنال گرفت و این نتیجه تا انتهای بازی پابرجا ماند. آرسنال با این نتیجه همچنان در همان رده نهم جدول قرار دارد و آنها در این فصل از رقابت‌ها در هفت مسابقه خانگی خود مغلوب شده‌اند.

این اولین بار از شروع مسابقات لیگ برتر در سال ۹۲ است که چنین اتفاقی برای آنها می‌افتد. آمار ضعیف در گل نزدن در رقابت‌هایی که آنها میزبانش بوده‌اند به هشت مسابقه رسیده است که این آمار نسبت به چند فصل قبل دو برابر شده است. طرفداران این تیم امیدوار بودند با رفت آرسن ونگر که حدود ۲۲ سال در این تیم حضور داشت و در سال‌های آخر حضورش نتایج ضعیفی را کسب کرده بود، آرسنال بتواند به روزهای خوب خود بازگردد. اما او توانست در این مدت اغلب عناوین مهم و جام‌ها را برای آنها به ارمغان بیاورد و مانند فرگوسن در منچستر یونایتد اسم خود را در آرسنال جاودانه کند. اما با رفتن او نه‌تنها وضعیت آرسنال بهتر نشد حالا این تیم به یکی از تیم‌های معمولی در لیگ برتر تبدیل شده است.

بدون شک این فصل از رقابت‌ها برای آنها بدترین سال حضورشان در لیگ جزیره خواهد بود و در صورت پیروزی در مسابقات باقی‌مانده مجموع امتیازشان به ۶۱ خواهد رسید، پیش از کم‌ترین امتیاز آنها ۶۳ اامتیاز در یک فصل در زمان حضور ونگر بوده است.

اما آرتتا سرمربی حال حاضر آرسنال که خود پیش از این و در زمان مربیگری ونگر به عنوان بازیکن در این تیم حضور داشت پس از پایان بازی دلیل نتیجه نگرفتن تیمش را در این مسابقه اشتباهات داوری می‌دانست و معتقد بود که داور به اشتباه پنالتی آنها را مردود اعلام کرده است. او معتقد است اشتباهات در فوتبال رخ می‌دهد و باید این بازی را فراموش کرد چراکه بازی مهمی مقابل ویارئال در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا در پیش است.

بیشتر از ورزش