۲۳ میلیون پوند باخت در بزرگ‌ترین کلاهبرداری تلفنی هنگ‌کنگ

زن ۹۰ ساله ، فریب کلاهبرداران را خورده و صدها میلیون دلار هنگ‌کنگ را به حساب آنها واریز کرده است

کلاهبرداری تلفنی در هنگ‌کنگ، که بالاترین میزان تمرکز افراد ابرثروتمند در جهان را دارد، در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده  است - ANTHONY WALLACE / AFP

کلاهبرداران هنگ‌کنگ در بزرگ‌ترین کلاهبرداری تلفنی ثبت شده در تاریخ این منطقه ۲۳ میلیون پوند از پیرزن میلیونری به سرقت بردند.

به گفته پلیس، این زن ۹۰ ساله که نامش فاش نشده است، فریب کلاهبرداران را خورده و صدها میلیون دلار هنگ‌کنگ را به حساب آنها واریز کرده است. کلاهبرداران که خود را به عنوان مقام‌های امنیتی سرزمین اصلی چین معرفی کرده بودند به قربانی گفته بودند که مجرمانی در چین از هویت او سوء‌استفاده می‌کنند.

به گزارش شبکه خبری مورنینگ پست چین جنوبی، کلاهبرداران سپس به او گفته بودند تا زمانی‌که مقام‌ها در مورد این به اصطلاح هویت‌ربایی تحقیق می‌کنند بهتر است برای در امان بودن سرمایه‌اش تمام پول‌های موجود در حساب بانکی خود را به حساب زیر نظر آنها واریز کند.

پلیس در حال تحقیق درباره این به قول خودشان بزرگ‌ترین کلاهبرداری تلفنی گزارش شده در هنگ‌کنگ است. یک دانشجوی ۱۹ ساله را در ارتباط با ارتکاب این جرم دستگیر کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حساب‌های بانکی حاوی ۹ میلیون دلار هنگ‌کنگ (حدود ۸۳۲ هزار پوند) مسدود شده‌اند، اما قسمت اعظم ۲۵۰ میلیون دلار هنگ‌کنگ به سرقت رفته توسط کلاهبرداران همچنان مفقود مانده است.

یک منبع پلیس گفت:« به او گفته بودند که از هویتش در خلافکاری مهمی در سرزمین چین استفاده شده است. سپس به او دستور دادند تا پول خود را به حساب‌های بانکی مشخصی واریز کرده تا مقام‌ها با بررسی آن مطمئن شوند این پول از خلافکاری به دست نیامده است. به او قول داده بودند پس از پایان تحقیقات تمام پول به او پس داده خواهد شد.»

دانشجوی دستگیر شده در این ارتباط در دیداری از عمارت قربانی در محله مجلل «پیک» در هنگ‌کنگ تلفن خاصی به وی داد تا بتواند با کلاهبرداران ارتباط برقرار کند.

پلیس تنها بعد از مشکوک شدن مددکار این خانم ۹۰ ساله به این ماجرا و خبر دادن به دختر وی وارد میدان شد.

کلاهبرداری تلفنی در هنگ‌کنگ، که بالاترین میزان تمرکز افراد ابرثروتمند در جهان را دارد، در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده و تنها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۸ درصد رشد داشته است. به گزارش پلیس پرونده‌های تحت رسیدگی در سال جاری دربردارنده سرقت مبلغی افزون بر ۳۵۰ میلیون دلار هنگ‌کنگ (۳۲ میلیون پوند) بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان