متهم به قتل جورج فلوید چند سال در زندان می‌ماند؟

احتمالا محکومیت به قتل درجه دو ۴۰ سال زندان و قتل درجه سه تا ۲۵ سال حبس به همراه داشته باشد

شووین تا هنگام ابلاغ حکم که قرار است ماه ژوئن باشد، در بازداشت پلیس خواهد بود - Social Media

روز سه‌شنبه، درک شووین، مامور سابق پلیس مینیاپولیس و متهم به قتل جورج فلوید، به حکم هیئت منصفه ۱۲ نفره در هر سه مورد اتهام گناهکار شناخته شد.

این هیات منصفه ۱۵ روز پس از برگزاری دادگاه و بعد از حدود ۱۰ ساعت مشورت، بالاخره در مورد سه اتهام مطرح‌شده، به تصمیم مشترکی رسید.

علی‌رغم ادعای بی‌گناهی، شاوین ۴۵ ساله در پرونده قتل آقای فلوید که در روز ۲۵ مه ۲۰۲۰ رخ داد، به یک فقره قتل درجه دو، یک فقره قتل درجه سه و آدم‌کشی درجه دو محکوم شده است.

پس خروج هیئت منصفه از دادگاه، پلیس آقای شووین را که با قرار وثیقه آزاد بود دستبند‌ به‌ دست بیرون برد. قاضی پیتر کهیل، حکم آزادی با وثیقه را نیز لغو کرد. شاوین تا هنگام ابلاغ حکم که قرار است ماه ژوئن باشد، در بازداشت پلیس خواهد بود.

مردم مینه‌سوتا، شهری در مینیاپولیس که محل قتل آقای فلوید در ماه مه ۲۰۲۰ بود، منتظر اعلام این حکم هستند. این پرونده یکی از مهم‌ترین پرونده‌‌های حقوق مدنی در چند دهه اخیر بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شووین چه مدت زندانی خواهد بود؟

شاوین به دو فقره قتل (قتل غیرعمد درجه دو و قتل درجه سه) محکوم شده است. بر اساس مقررات ایالتی مینه‌سوتا، مجرمی مانند شاوین که سابقه کیفری دیگری ندارد، برای هر مورد قتل احتمالا ۱۲ سال و نیم حبس خواهد گرفت؛ اما به دلیل وجود چندین عامل تشدیدکننده، دادستان این ایالت مجازات سنگین‌تری را برای این مامور سابق پلیس درخواست کرده است. از جمله این عوامل این است که قتل در برابر چشمان کودکان انجام گرفته و شاوین با «قساوت خاصی» با آقای فلوید رفتار کرده است. این دادستانی همچنین گفته است مدت حبس شاوین باید بیشتر شود زیرا این مامور سابق، «از قدرت خود سوءاستفاده کرده است.»

احتمالا محکومیت به قتل درجه دو ۴۰ سال زندان و قتل درجه سه تا ۲۵ سال حبس به همراه داشته باشد.

به علاوه، شاوین به آدم‌کشی درجه دو نیز محکوم شده است که احتمالا حداکثر ۱۰ سال زندان داشته باشد. اما بر اساس مقررات ایالتی، مدت حبس احتمالی برای متهمی مانند شاوین که سابقه کیفری قبلی ندارد، چهار سال است. در نتیجه احتمالا شاوین به ۷۵ سال زندان محکوم می‌شود.

شووین در صورت تمایل می‌توانست از هیئت منصفه بخواهد در مورد وجود عوامل تشدیدکننده در قتل تجدید نظر کنند ولی او از این حق صرف‌نظر کرد. حالا قاضی کهیل تصمیم خواهد گرفت که عوامل تشدیدکننده وجود دارند یا نه و بر آن اساس، مدت حبس شاوین را معلوم خواهد کرد. متهمان در مینه‌سوتا، حدود دو سوم دوره حبس خود را در زندان و باقی را در آزادی مشروط می‌گذرانند.

این گزارش با همکاری آسوشیتدپرس تهیه شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان