داعشی‌های مصر مسئولیت قتل یک مسیحی را برعهده گرفتند

در ویدیوی منتشر شده، قربانی در حالی که زانو زده با شلیک گلوله به پشت سرش کشته می‌شود

مسیحیان ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت صد میلیونی مصر را تشکیل می‌دهند-AFP

یک گروه اسلامگرای مرتبط با داعش، مسئولیت کشتن سه نفر در شمال صحرای سینای مصر را بر عهده گرفت. یکی از قربانیان یک مسیحی قبطی بود و دو نفر دیگر از قبایل محلی بودند.

گروه «استان سینا»، که سازمانی مسلح و وفادار به داعش است، با انتشار ویدئویی ۱۳ دقیقه‌ای که در کانال تلگرام خود، مسئولیت کشتن آنان را برعهده گرفته است.

قبطی‌های مسیحی در مصر، ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت ۱۰۰ میلیونی مصر را تشکیل می‌دهند.

کلیسای قبطی‌های مصر، هویت مرد مسیحی قربانی داعش را نبیل حبشی، و موسس کلیسای مریم عذرا در سینا، اعلام کرد و در بیانیه‌ای گفت:‌ «کلیسا حمایت خود را از تلاش دولت مصر برای مقابله با اقدامات تروریستی اعلام می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه خبری الجزیره می‌نویسد که عشایر محلی صحرای سینا که از به حاشیه رانده شدن شکایت دارند، گروه‌های مسلح در این منطقه را حمایت می‌کنند.

در ویدئویی که گروه مسلح استان سینا‌ منتشر کرده نبیل حبشی ۶۲ ساله در حالی که زانو زده با شلیک گلوله به پشت سرش کشته می‌شود و سه شبه‌نظامی که پشت سر او دیده می‌شوند، مسیحیان مصر را تهدید می‌کنند و هشدار می‌دهند که سرنوشت مشابهی در انتظارشان است.

وزارت کشور مصر با اعلام نام سه شبه‌نظامی حاضر در ویدئو گفته است که آنان از قبله محلی «رصاص»‌ بودند و طی عملیاتی در شمال سینا، به دست نیروهای دولتی کشته شدند. ‌‌پس از انتشار ویدئوی فوق، گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر در مصر از دولت خواسته‌اند تا برای حمایت مسیحیان بیشتر تلاش کند.

در این ویدئو، حبشی می‌گوید که بیش از سه ماه در اسارت داعش بوده است. در اوایل نوامبر ۲۰۲۰ سه مرد مسلح او را در نزدیکی خانه‌اش ربودند.

کلیسای مریم عذرا که نبیل حبشی آن را تاسیس کرده، با ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی مصر در مبارزه با داعش همکاری می‌کند.