نیک کیریوس دومین عنوان ای‌تی‌پی فصل را به دست آورد

این تنیس‌باز استرالیایی در بهترین وضعیت آمادگی اش، در بازی دشوار نهایی برنده شد

Rob Carr / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

نیک کیریوس با پیروزی در برابر دانیل مدودف در بازی نهایی مسابقات سیتی‌اوپن واشینگتن توانست دومین عنوان ای‌تی‌پی فصل را به دست آورد.

این تنیس‌باز استرالیایی با بهترین وضعیت آمادگی‌اش توانست روز شنبه و در مرحلۀ نیمه‌نهایی بر استفانوس تسیتسیپاس غلبه کند و در پی آن، طی نبردی تنگاتنگ با نتیجۀ 7-6 (6) 7-6 (4) در مقابل سومین بازیکن پُرسابقه، مدودف، به پیروزی رسید.

در این مسابقه، هیچیک از طرفین نتوانستند امتیاز سرنوشت‌ساز پایانی (break point) را به دست آورند و دو سِت پیاپی به وقت اضافه (tie-break) کشید.

مدودف نخستین امتیاز نهایی سِتی را گرفت که کیریوس شروعکنندۀ آن بود. کیریوس دچار گرفتگی ماهیچه‌های کمر بود و راحت بازی نمی‌کرد، اما توانست با یکی از 18 سرویس امتیازآوری که در طول بازی زد این سِت را از آن خود کند.

کیریوس باز هم، مثل سه دور قبلی مسابقات، سرویسهایش را از پایین زد، از یکی از تماشاگران پرسید سرویس امتیاز نهایی را به کجا بزند و طبق معمول، کار را با سرویس امتیازآوری به پایان برد.

کیریوس در آمازونپرایم گفت: ”شگفت‌آور است. شش­ماه پیش چه جایگاهی داشتم و گاه چه کارهایی از من سر می‌زد! به لطف پشتیبانی‌های فوق‌العاده‌ عملکردم اینطور شد. شگفت‌آور است. توانستم به خودم و خیلی‌ها که از من پشتیبانی کردند شایستگی‌ام را ثابت کنم. از بابت تنیس هم یکی از بهترین هفته‌های زندگی‌ام بود.“

کیریوس که با شکست دادن فوجی از بازیکنان سرشناس در ماه مارس توانسته بود قهرمان مسابقات آکاپولکو بشود، اکنون باز یکی از 30 بازیکن برتر جهان است و باید جزو بازیکنان اصلی مسابقات تنیس آزاد ایالات متحد قرار گیرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش