بازیگر سریال «تازه‌کار» قربانی نژادپرستی و آزار جنسی در صحنه نمایش شد

ویلیامسون: تبعیضی نژادی و آزار جنسی توسط تهیه‌کنندگان سریال نادیده گرفته می‌شود

David Livingston / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

بازیگر سریال «تازه‌کار» (The Rookie) افتون ویلیامسون (Afton Williamson) ادعا کرد که موضوع تبعیض نژادی و آزار جنسی در صحنه تولید این نمایش در شبکه ای‌بی‌سی (ABC) بوده است.

طی پستی در اینستاگرام در روز یکشنبه، ویلیامسون ادعا کرد که از این نمایش پلیسی به خاطر تجربه نژادپرسی و آزار جنسی کنار رفته است. به گفته او این مسائل بطور عمده توسط تهیه‌کنندگان سریال نادیده گرفته شدند تا جایی که بالاخره آزار جنسی رئیس بخش آرایشگری، در مهمانی پایان فیلمبرداری، به تجاوز جنسی کشید و این شخص از کار خود اخراج شد.

او در اینستاگرام نوشت:«من به فصل دوم سریال تازه‌کار برنمی‌گردم. ولی باید حقیقت ماجرا را با شما هواداران بی‌نظیرم در میان بگذارم. در طول فیلمبرداری قسمت اول سریال، من همواره با نظرات و رفتارهای نژادپرستانه و تبعیض‌گرایانه رئیس بخش آرایشگری و قلدری تهیه‌کنندگان مواجه بودم. این مساله بعدتر در طول فصل به اذیت و آزار جنسی یکی از بازیگران مهمان هم کشید و نظرات نژادپرستانه و قلدری‌های رئیس بخش آرایشگری هم درنهایت منجر به اقدام به تجاوز جنسی او در مهمانی پایان فیلمبرداری شد.

آزار و اذیت‌های جنسی که در طول این مدت به طور مستقیم به مدیران و تهیه‌کنندگان سریال گزارش شد، هیچ‌وقت به طور رسمی ثبت نشد و آنطور که قول داده بودند به اداره امور انسانی نیز گزارش نکردند. رئیس بخش آرایشگری فقط بعد از اقدام به تجاوز جنسی اخراج شد و نه به خاطر نظرات نژادپرستانه و رفتارهای قلدرمآبانه‌اش در اتاق آرایش و پیرایش در سراسر سالی که گذشت. هیچ‌وقت کاری مطابق با آیین‌نامه اداره امور انسانی برای گزارش شکایات من به ایشان بعد از صحبت با مدیران و تهیه‌کنندگان، صورت نپذیرفت و هیچ تحقیقی درباره هیچ یک از شکایات من انجام نشد. تنها باری که از من خواسته شد تا در تحقیقاتی شرکت کنم، وقتی بود که در ماه ژوئن و بعد از اعلام تاریخ فصل دوم، به جلسه‌ای دعوت شدم. در این جلسه مدیر سریال و دو تهیه‌کننده حضور داشتند به همراه مدیر برنامه من و نماینده اتحادیه هنرمندان تلویزیون و رادیو امریکا.

روشن بود که هیچ یک از گزارشاتی که به مدیر سریال داده بودم با هیچ یک از آن دو تهیه‌کننده در میان گذاشته نشده بود. بعد از اولین باری که آزار جنسی را گزارش کردم، به من اطمینان خاطر داده شد که بازیگر خاطی اخراج خواهد شد. ولی در روز بعد از من خواسته شد که در صحنه‌ای با او بازی کنم که به نمایش‌نامه وفادار بمانیم، گرچه حتی هنوز فیلمبرداری آن قسمت شروع نشده بود. این بازیگر تا پایان فصل در قسمت‌های متعدد حاضر شد و حتی از من برای بازی در صحنه‌های او استفاده شد. من از مدیر سریال در این باره پرسیدم و او اعتراف کرد که نه تنها بازیگر خاطی اخراج نشده بلکه به اداره امور انسانی نیز گزارش نشده است. از من خواسته شد که برای فیلم‌برداری فصل دوم بازگردم و به من قول داده شد که «ترتیب همه‌چیز داده شده است». اما گرچه فصل دوم در حال شروع فیلم‌برداری است، تحقیقات در این باره هنوز آغاز نشده است. به همین خاطر من این پیشنهاد را رد کرده و گروه تولید این سریال را ترک کردم.

اکنون بهترین زمان در تمام طول تاریخ برای زن بودن است و من شبکه‌ای دارم که می‌توانم از طریق آ‌ن صدایم را به گوش برسانم. قدرت از درون انسان نشات می‌گیرد و از بالای سر می‌آید: «او [خدا] که از من بزرگ‌تر است هم در درون من و هم در سراسر جهان است.» [انجیل، کتاب یوحنا، آیه ۴:۴]

ادعاهای خانم ویلیامسون اکنون توسط شرکت تولید فیلم ای‌وان (eOne) مورد تحقیق قرار گرفته است و این شرکت اظهار داشته: «ما ادعاهایی از این دست را خیلی جدی می‌گیریم. ما در حال حاضر تحقیقاتی مستقل برای بررسی موضوع به راه‌ انداخته‌ایم و به‌ همین خاطر اکنون [تا پایان تحقیقات] زمان مناسبی برای اظهارنظرات بیشتر در این‌باره نیست».

استودیوی ای‌بی‌سی هم بیانیه‌ای صادر کرده است که می‌گوید: «ادعاهای طرح شده در ارتباط با شرکت ای‌وان است. در اواخر ماه ژوئن این شرکت ما را باخبر کرد که تحقیقاتی در این زمینه به راه انداخته است. امنیت محیط کار از اولویت‌های اساسی ماست و ما این موضوع را به شدت جدی می‌گیریم».

خانم ویلیامسون نقش افسر پلیس تحت آموزشی به نام تالیا بیشاپ را در سریال تازه‌کار ایفا می‌کرد که سریالی با هنرنمایی نیثن فیلون به عنوان مسن‌ترین‌ تازه‌کار پلیس شهر لوس‌آنجلس است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment

© The Independent

بیشتر از زندگی