ماسک مجهز به چراغ و هدفون، ابتکار خواننده رپ برای دوران کرونا

«ما در دوران علمی-تخیلی زندگی می‌کنیم»

این محصول، حاصل تلاش مشترک ویل.آی.ام، هانی‌ول، و طراح آن خوزه فرناندز است - social media

ویل.آی.ام (will.i.am) خواننده رپ، دارد یک ماسک صورت عجیب با چراغ، هدفون داخلی و چند بادبزن پرسرعت جاسازی‌شده درون آن را به بازار عرضه می‌کند. این ماسک ضمنا به «بلوتوت» هم مجهز است. 

او خبر این محصول موسوم به «سوپرماسک» (xupermask) را که ظاهراً قرار است از روز ۸ آوریل از طریق وب سایت خود محصول به قیمت ۲۹۹ دلار (۲۱۸ پوند) به فروش برسد، از طریق اینستاگرام به اشتراک گذاشت. 

ویل.آی.ام در مورد این ماسک به روزنامه نیویورک تایمز گفت: «ما در دورانی علمی-تخیلی زندگی می‌کنیم.»

او اضافه کرد که همه‌گیری ویروس کرونا «عین فیلم‌هاست. اما ما داریم از ماسک‌ فیلم‌های قدیمی استفاده می‌کنیم و من می‌خواستم ماسکی درست کنم که با عصری که در آن هستیم، تناسب داشته باشد.»

قابلیت‌های این ماسک عبارتند از دو فن‌ (بادبزن) سه-سرعته، سیستم صوتی حذف‌کننده صدا‌های اطراف (نویز) و میکروفون، سیستم بلوتوث ۵، چراغ‌های ال‌ای‌دی با قابلیت روشنایی در روز، و یک سیستم اتصال هدفن مغناطیسی.

این محصول، حاصل تلاش مشترک ویل.آی.ام، هانی‌ول، و طراح آن خوزه فرناندز است که کت و شلوارهای اسپیس‌ایکس ایلان ماسک را نیز طراحی کرده است. اما این تنها محصول از این نوع نیست. ریزر (Razer) نیز از ساخت «پروجکت هیزل»، ماسک‌های پلاستیکی شفاف صورت با نور و سیستم صوتی داخلی، خبر داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این رپر، ایده ساخت این ماسک هنگام فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی «دِ وُیس»  به ذهنش رسیده است. او گفت: «نگران این بودم كه نتوانم به آمریكا سفر کنم، و حتی اگر می‌توانستم، از سوار هواپیما شدن می‌ترسیدم.»

او می‌توانست به جای سوپرماسک با فیلتر اچ‌ای‌پی‌ای(HEPA) هانی‌ول که به گفته این شرکت کیفیت پزشکی ندارد، ماسک معمولی بزند و به موج آزادی بیان در سایر کالا‌های اصلی مانند کفش‌ها دامن نزند.

این خواننده در جلسه پرسش و پاسخی که توسط شرکت هانی‌ول برگزار شد گفت: «ماسک‌ها از لحاظ عملکرد مشکلات خاص خودشان را دارند. شیشه‌‌های عینک بخار می‌کنند. ماسک‌ها جلو نفس آدم را می‌گیرند و آدم گرمش می‌شود. حرف زدن با تلفن مشکل می‌شود. هدفن جابه‌جا می‌شود یا گره می‌خورد. وقتی هم برای آب یا غذا خوردن در جا‌های عمومی آن را بر می‌داریم، چه چیزی جلو آلوده شدن‌‌‌مان را می‌گیرد؟» 

ویل.آی.ام معتقد است که ماسک‌ها حتی بعد از پایان همه‌گیری ویروس کرونا هم استفاده خواهند شد. او به نیویورک تایمز گفت: «سارس در ژاپن و جنوب شرقی آسیا شروع شد و از بین رفت، و آن‌ها هنوز ماسک می‌زنند.» او همچنین گفت که زمزمه‌هایی در مورد احتمال ادامه استفاده از ماسک در هواپیما بعد از پایان همه‌گیری، به گوشش می‌رسد.

این اولین تلاش ویلیام برای تولید یک ابزار نیست؛ هرچند بسیاری از آن‌ها ناموفق از آب درآمده‌اند. او در سال ۲۰۰۶ شرکت «بیت الکترونیکس» را تاسیس کرد که از زمان خریداری آن از سوی اپل، کاملا به فراموشی سپرده شده است. در سال ۲۰۱۶ نیز یک «دستبند هوشمند» کامپیوتری تولید کرد، در سال ۲۰۱۷ شرکت استارت‌آپ اتصالات خانگی «وینک» را برای اهداف نامعلومی خریداری کرد، برای آیفون ۸ یک جلد ۳۰۰ دلاری وارد بازار کرد، و یک شرکت خودروسازی به نام «ایاماتو» راه‌اندازی کرد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی