دست مصنوعی؛ ابتکار پرستار برزیلی برای تسلی بیماران

ابداع این دست مصنوعی، یا دستکشی پلاستیکی که با آب گرم پر شده تا احساس لمس شدن بدهد، ظاهرا توسط سمی آرایو کونها، پرستاری در شهر سائو کارلوس، انجام شده است.

«برای همدردی، تسلی دادن و مراقبت از بیماران فقط کافی نیست به صورت حرفه‌ای این کار را بدانید، بلکه باید فردی همدل باشید»-@sadiquiz

بیماران کووید در بیمارستانی در برزیل بعد از ماندن در قرنطینه برای مدتی طولانی لمس دستی مصنوعی را احساس کردند.

ابداع این دست مصنوعی، یا دستکشی پلاستیکی که با آب گرم پر شده تا احساس لمس شدن بدهد، ظاهرا توسط سمی آرایو کونها، پرستاری در شهر سائو کارلوس، انجام شده است.

بنا بر گزارش‌ها، این پرستار هنگام کار در مرکز اورژانس شهر و بعد از بستری شدن ده‌ها هزار نفر از برزیلی‌ها به دلیل کووید، به خلق دستانی مصنوعی برای تسلی دادن به بیماران فکر کرد. 

او به رسانه خبری محلی، جی۱ سائو کارلوس و آراراکورا، که به زبان پرتغالی است، گفت: «برای همدردی، تسلی دادن و مراقبت از بیماران فقط کافی نیست به صورت حرفه‌ای این کار را بدانید، بلکه باید فردی همدل باشید».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پرستار ادامه داد: «تصمیم گرفتیم این کار را به عنوان اظهار علاقه، ناز و نوازش و انسانی کردن وضعیت انجام دهیم، گویا کسی دست آنان را لمس می‌کند».

این گزارش دارای عکسی از دستان مصنوعی است که به زنی در واحد اورژانس ویا پرادو تسلی می‌دهد، جایی که تعدادی از بیماران منتظر پذیرش در یکی از بیمارستان‌های اصلی سائو کارلوس هستند.

این شهر و سایر شهرهای سراسر برزیل در حال حاضر شاهد وقوع بدترین بحران کووید در کشورهای آمریکای لاتین هستند. هفته گذشته به سومین هفته‌ای تبدیل شد که شاهد ثبت بیش از ۴ هزار مرگ در بازه‌ای ۲۴ ساعته بود.

این تصویر بعدتر در توییتر به اشتراک گذاشته شد و بسیاری اظهار کردند از دیدن این دستان مصنوعی و همچنین پرستاران سائو کارلوس شگفت‌زده شده‌اند.

نیسیم ماناتوکاری که تصویر این دستان مصنوعی از بیمارستان ویا پرادو را در توییتر منتشر کرد، نوشت: «به سلامتی کارمندان خط مقدم و تلنگری تلخ از وضعیت وحشتناک جهان ما در حال حاضر».

ده‌ها نفر طرز تفکر پرستاران این بیمارستان را ستایش کردند و فردی نوشت: «احتمالا یکی از تاثیرگذارترین عکس‌هایی است که از شروع بیماری عالم‌گیر جاری تاکنون دیده‌ام».

تاکنون بیش از ۱۳ میلیون برزیلی به کووید مبتلا شده و آمار مرگ مبتلایان به ۳۵۰ هزار نفر نزدیک می‌شود. بنا بر ارزیابی نیویورک تایمز تنها ۳۸۷۹ مورد از مرگ‌ها در چهارشنبه گذشته اتفاق افتاده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان