اپل انتخاب صدای دستیار صوتی را به کاربر سپرد

تاکنون آیفون‌ها و سایر افزاره‌های مجهز به «سیری» دارای صدای معینی به صورت پیش‌گزیده بودند

Philip FONG / AFP-اپل گفته است که این تصمیم با هدف ایجاد تکثر و همه‌شمولی بیشتر اتخاذ شده

اپل صدای پیش‌گزیده «مردانه» یا «زنانه» دستیار صوتی «سیری» (Siri) را دیگر ارائه نمی‌دهد و از این پس، خود کاربران صدای دستیار صوتی تلفن هوشمند خود را برمی‌گزینند. تاکنون آیفون‌ها و سایر افزاره‌های مجهز به «سیری» دارای صدای معینی به صورت پیش‌گزیده بودند.

این صدا در کشورهای مختلف فرق می‌کرده است (در ایالات متحده صدایی «زنانه» با زیروبمی بالاتر، و در بریتانیا صدایی «مردانه» با زیروبمی پایین‌تر) و کاربر اختیار داشته که آن را از طریق بخش تنظیمات تغییر دهد، اما انتخاب اولیه همیشه به نمایندگی از وی صورت می‌گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روزآوری جدید، کاربران اختیار دارند از میان زیروبم‌ها مختلف دست به انتخاب بزنند و گزینه‌های جدید انتخابی در روزآوری جدید وجود دارد.

اپل گفته است که این تصمیم با هدف ایجاد تکثر و همه‌شمولی بیشتر اتخاذ شده تا ظاهراً واکنشی باشد به انتقادها از پیش‌فرض گرفتن صدای «زنانه» و فرضیات جنسیتی دردسرساز در مورد آن.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «خوشوقتیم اعلام ‌کنیم که دو صدای جدید به صداهای سیری برای انگلیسی‌زبانان اضافه شده است و کاربران سیری از این پس می‌توانند صدای دلخواهشان را هنگام تنظیم گوشی انتخاب کنند. این کار را در ادامه تعهدی انجام دادیم که اپل سال‌ها است به رعایت تکثر و همه‌شمولی دارد و طراحی محصولات و خدماتش به گونه‌ای است که تکثر موجود در جهان امروز، بهتر در آن بازتاب داشته باشد.»

به نظر می‌رسد سیری اولین دستیار صوتی است که دیگر استفاده از صدای یک جنسیت، پیش‌فرض آن نیست. «الکسا» فقط صدای زنانه دارد و «دستیار گوگل» هم با آن که صداهای مختلفی دارد، همچنان برای کاربران صدای زنانه انتخاب می‌کند.

اکنون در جدیدترین نسخه بتای سامانه عامل آی‌اواس، علاوه بر حذف حالت پیش‌گزیده، مجموعه جدیدی از صداها عرضه شده است. بنابراین، احتمال دارد که در روزآوری آینده، نسخه عمومی این سامانه عامل نیز شامل این امکانات باشد.

در گزینه‌های صوتی جدید، فناوری تبدیل نوشتار به گفتار نیز به‌کار رفته است که با استفاده از هوش مصنوعی، حالت طبیعی‌تری به صداها می‌دهد.

روزآوری جدید همچنین دارای امکانات صوت‌پردازی مشابهی برای صداهای زبان‌های ایتالیایی، روسی، و ایرلندی است و در مجموع ۳۸ زبان را پوشش می‌دهد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی