خروج قطار از ریل در تایوان دست‌کم ۴۱ کشته برجای گذاشت

این سانحه مرگبارترین حادثه ریلی تایوان در طول چهار دهه گذشته بود

بازماندگان سانحه قطار در تایوان از روی سقف قطار به خارج از تونل هدایت شدند- FACEBOOK @HUALIENFASTNEWS via REUTERS

در تایوان، خروج یک قطار از ریل، دست‌کم ۴۱ کشته و بیش از ۶۰ زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این قطار که با ۴۹۰ مسافر، روز جمعه، سیزدهم فروردین‌ماه، از تایپه، پایتخت کشور تایوان، به شهر تایتونگ می رفت، پس از برخورد با یک کامیون، داخل تونل از ریل خارج شد.

این قطار حامل گردشگران و افرادی بود که در آغاز تعطیلات سنتی، برای غبارروبی از مقبره‌های خانوادگی خود به تایتونگ می‌رفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصویرهای منتشرشده از صحنه سانحه نشان داد که واگن‌های در اثر سانحه تکه‌تکه  و بقیه آن‌ها مچاله شده‌اند و این مسئله مانع رسیدن سریع نیروهای امدادی به مسافران شد؛ البته تا ظهر تنها دو نفر داخل لاشه قطار باقی مانده بودند.

به گزارش رسانه‌های محلی، به‌دلیل زیاد بودن تعداد مسافران، عده زیادی از آن‌ها ایستاده بودند که درپی سانحه به اطراف پرتاب شده‌اند. تصویرهای منتشرشده بازماندگان حادثه را نشان می‌دهد که از روی سقف قطار به خارج از تونل هدایت می‌شوند.

خبرگزاری رسمی مرکزی تایوان اعلام کرد کامیونی که ترمزدستی آن به‌درستی فعال نشده بود، از جاده شیب‌دار کنار قطار که منتهی به یک زمین درحال ساخت‌ بوده است، به مسیر قطار لغزیده و عامل این سانحه شده است. پلیس راننده کامیون را برای بازجویی و بررسی بیشتر، بازداشت کرده است.

این سانحه مرگبارترین حادثه ریلی تایوان در طول چهار دهه گذشته بوده است. در سال ۲۰۱۸، آخرین حادثه مشابه خروج قطار از ریل در شمال شرقی جزیره تایوان، ۱۸ کشته و ۱۷۵ مجروح برجای گذاشت.

بیشتر از جهان