حملات سایبری هکرهای ایرانی به پژوهشگران آمریکایی و اسرائیلی

این عملیات سایبری «کارکنان ارشد در تعدادی از سازمان‌های پژوهشی پزشکی» را هدف قرار داده بود

نام گروه هکری فسفر یا بچه گربه جذاب در چند سال اخیر در رسانه‌ها مطرح شده- shutterstock

بر اساس گزارش جدیدی که روز چهارشنبه منتشر شد، یک گروه هکر مرتبط با حکومت ایران پژوهشگران ارشد پزشکی در ایالات متحده و اسرائیل را در طول چند ماه گذشته هدف قرار داده است.

به گزارش نشریه هیل، شرکت امنیت سایبری «پروف پوینت» در بخشی از گزارش خود گفته است گروه هکرهای ایرانی موسوم به «فسفر» یا «بچه گربه‌ جذاب» در ماه دسامبر گذشته ۲۵ کارشناس پزشکی در حوزه‌های ژنتیک، اعصاب و غدد را در آمریکا و اسرائیل هدف قرار داده بود.

هکرها می‌خواستند از طریق ارسال ایمیل‌های آلوده به هدف‌های خود، به اطلاعات حساب‌های کاربری شخصی آنها دسترسی پیدا کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محققان پروف پوینت در وبلاگی قربانیان این عملیات سایبری را «کارکنان فوق‌العاده ارشد در تعدادی از سازمان‌های پژوهشی پزشکی» توصیف کرده و خاطر نشان کرده‌اند که حملات سایبری احتمالابخشی از یک عملیات جمع‌آوری اطلاعات بوده است.

نام گروه هکری فسفر یا بچه گربه جذاب در چند سال اخیر در رسانه‌ها مطرح شده و ظاهرا فعال‌ترین هکرهای وابسته به جمهوری هستند. دولت آمریکا این گروه را مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌داند.

شهریور ماه سال قبل، شرکت مایکروسافت اعلام کرد گروه فسفر برای دسترسی به حساب‌های مرتبط با کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ تلاش می‌کند، اما مایکروسافت توانسته با حکم دادگاه، کنترل آدرس‌های اینترنتی مورد استفاده آن گروه را به دست بگیرد.

مایکروسافت سال گذشته همچنین اعلام کرد که همین گروه تلاش کرده بود حدود یکصد تن از شرکت‌کنندگان بلندپایه در کنفرانس امنیتی مونیخ را هدف حملات سایبری خود قرار دهد.