ناوالنی: ممکن است به انفرادی منتقل بشوم

رهبر مخالفان پوتین می‌گوید در دو هفته گذشته شش بار توبیخ و مجازات شده است

الکسی ناوالنی، منتقد کرملین- Kirill KUDRYAVTSEV / AFP

الکسی ناوالنی، منتقد کرملین که اکنون در زندان است، روز دوشنبه گفت در پی متهم شدنش به موارد کوچک نقض قانون، ممکن است به زندان انفرادی برده شود.

او همچنین برای اولین بار با کمک وکیل و در صفحه اینستاگرامش، عکسی بی‌کیفیت از خودش با سر تراشیده و با لباس زندان منتشر کرد.

از پنجشنبه گذشته که ناوالنی گفت راس هر ساعت در طول شب، زندانبان او را بیدار می‌کند، و درخواستش برای ملاقات با پزشک به دلیل احساس درد در کمر و پا نادیده گرفته شده، سرنوشت او مورد توجه بیشتر قرار گرفته است.

بیش از ۲۰ پزشک در روز یکشنبه با انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار ارائه مراقبت‌های مناسب پزشکی از این سیاستمدار ۴۴ ساله اپوزیسیون شدند.

آنان نوشتند که نگران وقوع بدترین حالت هستند و گفتند «قرار دادن بیمار در چنین شرایطی ممکن است منجر به پیامدهای شدید شود؛ از جمله از بین رفتن دایم یا موقت عملکرد دست و پا.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسئولان زندان پس از آزمایش‌های پزشکی از ناوالنی در هفته گذشته، اعلام کردند که شرایط او پایدار و رضایتبخش است.

او در پست اینستاگرامی اخیر خود نوشته است که در طول دو هفته در زندان آی‌کی-۲ در ۱۰۰ کیلومتری مسکو، شش بار توبیخ و مجازات شده است.

ناوالنی نوشته است: «شوخی تلخی است. شرایط در زندان انفرادی شبیه شکنجه است.»

موارد کوچک نقض قوانین که در این دو هفته از ناوالنی سر زده، از جمله شامل خروج از رختخواب ده دقیقه قبل از دستور، سرپیچی از انجام ورزش، و پوشیدن تی‌شرت در ملاقات با وکلا می‌شود.

الکسی ناوالنی ماه گذشته به اتهاماتی که خودش آنها را سیاسی توصیف کرده است، برای گذراندن دو سال و نیم حبس به زندان منتقل شد. او در بازگشت به روسیه از آلمان در ماه ژانویه، بازداشت شد. ناوالنی پس از مسمومیت سیستم عصبی، برای معالجه به آلمان منتقل شده بود.

دادگاه اروپایی حقوق بشر از روسیه خواسته است که ناوالنی را آزاد کند. مسکو چنین درخواست‌هایی را غیرقابل‌قبول و مداخله در مناسبات داخلی خود توصیف کرده است.

متحدان ناوالنی هفته پیش از قصد خود برای سازماندهی و برگزاری آنچه امیدوارند بزرگترین تظاهرات ضدکرملین در تاریخ مدرن روسیه باشد، خبر دادند. از روز دوشنبه، بیش از ۳۵۵ هزار نفر برای مشارکت در این تظاهرات به شکل آنلاین ثبت‌نام کرده‌اند.

مقامات مسئول این تظاهرات را که تاریخ برگزاری آن هنوز اعلام نشده است، غیرقانونی خوانده‌اند.

بیشتر از جهان