ترامپ اعلام کرد که عروسش لارا نامزد انتخابات سنا می‌شود

رئیس جمهوری پیشین این خبر را در یک سخنرانی ناگهانی در مراسم خیریه کمک به سگ‌ها اعلام کرد

دونالد ترامپ و پسرش اریک، به سخنرانی لارا ترامپ به‌عنوان مشاور کارزار انتخاباتی گوش می‌دهند (نوامبر ۲۰۲۰)- Brendan Smialowski / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری پیشین ایالات متحده، بر پیش‌بینی‌ها مبنی‌بر نامزدی عروسش، لارا ترامپ، در انتخابات سنای کارولینای شمالی، صحه گذاشت.

آقای ترامپ این پیام سردستی را در سخنرانی غیرمنتظره‌ خود در مراسم خیریه «مرکز بزرگ نجات سگ‌ها» در مارالاگو اعلام کرد.

مدت‌ها است که پیش‌بینی می‌شود لارا ترامپ، همسر اریک ترامپ، پسر دوم رئیس‌ جمهوری پیشین، نامزد انتخابات سنا در کارولینای شمالی خواهد شد. کرسی مورد نظر لارا ترامپ‌ هم‌اکنون در اختیار ریچارد بر است که در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد در انتخابات ۲۰۲۲ دیگر نامزد نخواهد شد. او در استیضاح دوم آقای ترامپ، به محکومیت ترامپ رای داد.

سخنرانی ترامپ را تیم آلان واکر، خبرنگار دبلیوپی‌تی‌وی، در توییتر منتشر کرده است.

سخنرانی غیرمنتظره رئیس جمهور ترامپ در مراسم خیریه «مرکز بزرگ نجات سگ‌ها» (تی.ای واکر، ۱۲ مارس ۲۰۲۱)

آقای ترامپ گفت: «من خودم را برای این سخنرانی خاص حاضر نکرده بودم. داشتم از اینجا رد می‌شدم که صدای جیغ و فریاد این جمع را شنیدم.» او سپس از عروس خود یاد کرد که از برگزارکنندگان این رویداد بوده است و در زمینه کمک به نجات سگ‌ها در چین فعالیت می‌کند.

او در میان تشویق پرشور حاضران گفت: «می‌خواهم از لارا تشکر کنم که این‌قدر شگفتی‌آفرین بوده و نمی‌دانم، خودت بهتر می‌دانی که می‌خواهی نامزد انتخابات سنا شوی. شنیده‌ام می‌خواهد در انتخابات سنا نامزد شود!»

خانم ترامپ نامزدی خود در انتخابات سنا را نه اعلام و نه تکذیب کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس ‌جمهوری سابق گفت که این مراسم خیریه، «خیلی خوب و مهم» است و افزود: «من کاملا از شما پشتیبانی می‌کنم. ما در دفتر ریاست‌جمهوری و کاخ سفید کلی جلسه در مورد نجات سگ‌ها و کمک به آن‌ها برگزار کردیم.»

در ۱۰۰ سال اخیر، آقای ترامپ نخستین رئیس ‌جمهوری بود که سگی به کاخ سفید نبرد. به گزارش واشینگتن‌پست، آقای ترامپ در سال ۲۰۱۹ هنگام صحبت درمورد سگ‌ها، در جمعی گفته بود: «راستش با سگ داشتن مشکلی ندارم، اما وقت ندارم. چطور وقت می‌کنم بروم در چمن‌های کاخ سفید سگ بگردانم؟»

هدف از برگزاری این مراسم خیریه، جمع‌آوری نیم‌میلیون دلار برای نجات ۵۰۰ سگ از چین و برگزارکننده آن، لاوری سیمونز، رئیس و بنیان‌گذار «مرکز بزرگ نجات سگ‌ها» بود.

به گزارش هافینگتن‌پست، این موسسه خیریه در هفت سال گذشته حدود دومیلیون دلار در املاک ترامپ خرج کرده است و پیش از برگزاری این رویداد، پیش‌بینی می‌شد که این موسسه در این آخر هفته ۲۲۵هزاردلار دیگر نیز در مارالاگو هزینه کند.

نام خانم ترامپ از سال ۲۰۱۸ تاکنون به‌عنوان نایب رئیس رویدادهای این موسسه آمده و خانم سیمونز در جریان مراسم امضای لایحه منع خشونت علیه حیوانات در کاخ سفید، حضور یافته است.

خانم سیمونز در حساب‌های کاربری‌ خود در فضای مجازی، مطالبی در حمایت از ادعاهای نادرست آقای ترامپ در مورد رأی‌‌دزدی منتشر کرد. روز سوم ژانویه، سه روز پیش از حمله گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، خانم سیمونز تصویری در فیس‌بوک به اشتراک گذاشت که نوشته بود: «اگر قدرت را پس نگیریم، دیگر هرگز رنگ آزادی را نخواهیم دید. دوره حرف زدن به زبان خوش تمام شد.»

لیندزی گراهام، سناتور کارولینای جنوبی و از معتمدان ترامپ، در نیمه ماه فوریه گفت که آقای بِر در جریان استیضاح دوم آقای ترامپ به محکومیت او رأی داده است. گراهام به همه «تقریبا اطمینان داد» که لارا ترامپ جای او را خواهد گرفت.

او در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: «بزرگ‌ترین برنده کل جریان این استیضاح، لارا ترامپ است. دوست عزیزم ریچارد بر که دوست عزیز قدیمی‌ام است، به‌تازگی لارا ترامپ تقریبا به یک نامزد قطعی برای انتخابات سنای کارولینای شمالی تبدیل کرد که در صورتی که اگر در آن شرکت کند، جانشین بر می‌شود. بدین‌ترتیب من قطعا از لارا ترامپ حمایت می‌کنم، چون نماد آینده حزب جمهوری‌خواه است.»

ایندیپندنت با حزب جمهوری‌خواه کارولینای شمالی تماس گرفته و نظر آنان را جویا شده است.

© The Independent